Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHM103 | ||||
Course Name: | General Chemistry | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH YAMAN UZUNOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Nükte Topraksever | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin gelecekteki çalışmaları için temel oluşturacak temel kimya bilgisi sunmak |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, kimyanın dört ana dalında (Analitik Kimya, Fiziksel Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya) maddenin davranışını anlamaya odaklanmaktadır. Öğrenciler, Genel Kimya kapsamında yer alan teori ve uygulamalar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut bilgilerini hatırlayacak ve dersin yardımıyla geliştireceklerdir. Ders, kimyaya bakış açılarını değiştirecek ve kimyasal fenomenlere yaklaşırken kapasitelerini artıracaktır. Ayrıca, kimyasal reaksiyonların mekanizmasını anlama, çözelti kimyası, kimyasal denge ve atomun yapısı gibi konularda beceriler kazanılacaktır. Bu beceriler, ileriki mesleki çalışmaları yetkinlik kazanmalarını sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Madde ve Özellikleri | |
2) | Atom ve Atomik Teori | |
3) | Kimyasal Bileşikler ve Sitokiyometri | |
4) | Kimyasal Reaksiyonlar ve Sitokiyometri | |
5) | Sulu Çözelti Tepkimeleri | |
5) | Sulu Çözelti Tepkimeleri | |
6) | Sulu Çözelti Tepkimeleri | |
7) | Gazlar | |
8) | Arasınav | |
9) | Kimyasal Bağlar | |
10) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | |
11) | Termokimya | |
12) | Kimyasal Denge | |
13) | Kimyasal Denge | |
14) | Genel Tekrar, Soru Çözümü |
Ders Notları / Kitaplar: | General Chemistry-Principles and Modern Applications Pearson Education Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers |
Diğer Kaynaklar: | General Chemistry-Principles and Modern Applications Pearson Education Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Küçük Sınavlar | 11 | 7 | 77 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Rapor Teslimi | 10 | 2 | 20 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 166 |