Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENM461 | ||||
Course Name: | Teknik İngilizce | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencilerin yüksek öğrenim hayatlarında ve ilerideki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencileri, not alma ve kendi cümleleriyle ifade etme yöntemlerini kullanarak verilen bir metnin iyi organize edilmiş bir özetini yazmaya teşvik etmek |
Dersin İçeriği: | Okuma stratejileri • Not alma, kendi cümleleriyle ifade etme, özet çıkarma teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Okudukları metinlerdeki nesnel gerçekliklere dayanan bilgilerle kişisel fikir içeren bilgileri ayırt edebilme ve bunlar arasındaki ilişkileri fark edebilme 2) Okuma parçasından aradıkları bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenerek metne ilişkin çıkarımda bulunabilme 3) Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve Giriş Ünitesi | Ders Notları |
2) | Ünite 1: Teknik Problemler | Ders Notları |
3) | Ünite 2: Kişisel Gelişimin Altı Temel Faydası (Dil Pratiği ve Yazma: Başka Sözcüklerle Anlatma Alıştırmaları) | Ders Notları |
4) | Ünite 3: Mikromobilite Devrimi (Önemli Noktaların Belirlenmesi ve Parçalara Ayrılma) | Ders Notları |
5) | Ünite 3: Mikromobilite Devrimi (Önemli Noktaların Belirlenmesi ve Parçalara Ayrılma) | Ders Notları |
6) | Stratejileri Eyleme Geçirme ve Yetişme | Ders Notları |
7) | Teknik Terimler | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Ünite 4: Yayıncılık Sinema Sektörünü Öldürüyor mu? (Girdilerin özetlenmesi) | Ders Notları |
10) | Ünite 4: Yayıncılık Sinema Sektörünü Öldürüyor mu? (Özetleme devamı) | Ders Notları |
11) | Ünite 5: Su Altındaki Yaşam (Özetleme uygulaması) | Ders Notları |
12) | Ünite 5: Su Altındaki Yaşam (Özetleme uygulaması) | Derss Notları |
13) | Ünite 6: Distopya ve Sınıf İçi Yazma Etkinliği | Ders Notları |
14) | Ünite 6: Distopya | Ders Notları |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları-Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan MDB1031 İleri İngilizce I Ders Materyali Modern Diller Bölümü Akademik Ofisi tarafından hazırlanan ek çalışmalar ve sınava hazırlık alıştırmalar Diğer Önerilen Kaynaklar: • www.dictionary.com • http://www.academicvocabularyexercises.com • http://dictionary.cambridge.org • http://www.merriam-webster.com |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 49 |