ETM246 Tasarım Teknolojisi IIIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM246
Course Name: Tasarım Teknolojisi III
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSEL TARIM
Dersi Veren(ler): Aysel Tarım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel tasarımla ilgili üretim yöntemlerinin genel özelliklerini tanıtmak; malzeme türlerine göre üretim süreçlerinin ilgili yönlerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders başlıca üretim prosesleri (21 adet üretim prosesi) hakkında geniş bilgi içerir. Tasarımlarımızda kullanacağımız malzeme türlerinin tüm üretim süreçlerini ele alarak son olarak malzeme seçimi kriterleri ve malzeme kaynaklı sorunlar hakkında bilgi verilir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Üretim tekniklerinin temel kavramlarını, süreçlerini ve terminolojisini açıklayabilme
2) Geleneksel ve modern üretim tekniklerinin tarihçesini ve evrimini kavrayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi yok
2) Üretim Proseslerine başlarken malzemeye, üretilecek miktarlara ve üretilecek parçanın geometrik şekline göre imalat prosesi seçimi tabloları ve Cutting (Kesme) Üretim Prosesi yok
3) Folding, Bending (Katlama, Bükme), Machining (İşleme) Üretim Prosesleri yok
4) Assembly (Montaj), Bonding (Yapıştırma) Üretim Prosesleri yok
5) Heat Sealingp (Isıyla Yalıtım, Kaynak), Sewing (Dikiş) Üretim Prosesleri yok
6) Stamping (Pres, Baskı), Founding (Döküm) Üretim Prosesleri yok
7) Forging (Dövme), Sintering (Sinterlenme) Üretim Prosesleri yok
8) Ara Sınav yok
9) Cast Moulding (Döküm Kalıplama), Resin Moulding (Reçine Kalıplama) Üretim Prosesleri yok
10) Calendering (Perdahlama, Ütüleme), Injection (Enjeksiyon) Üretim Prosesleri yok
11) Extrusıon (Extrüzyon), Rotational Moulding (Rotasyonel Kalıplama) Üretim Prosesleri yok
12) Thermoforming (Termoform, Isıyla Şekillendirme), Digital Processes (Dijital Süreçler, prosesler) Üretim Prosesleri yok
13) Printing (Son Baskı), Finishes (Son İşlemler, Bitiş, Cila vb) Üretim Prosesleri yok
14) Ödev değerlendirmeleri - Üretim proseslerinin sonuç değerlendirmesi ve tasarım aşamasında malzeme seçiminde dikkat edilecek kriterler yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: 1-Daniel Kula and Elodie Ternaux, Materiology
4-N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme 5-Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T., Construction Materials Manual, Birkhauser - Publishers for Architecture
6-Selma Akkurt, Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı / Birsen Yayınevi
7-Tahsin Canbulat, Tasarımcılar İçin METAL Şekillendirme Yöntemleri, Metal Ürün Tasarım İlkeleri / Birsen Yayınevi
2-Murat Eriç, Yapı Fiziği ve Malzemesi,
3-Reha

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59