ETM315 Tersine Mühendislik Metotları ve Hızlı PrototiplemeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM315
Course Name: Tersine Mühendislik Metotları ve Hızlı Prototipleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Cansu Kardaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tersine Mühendislik tasarım adımlarının öğrenilmesi, kullanım alan ve amaçlarının kavranması, 3D tarayıcı kullanımı ve örnek problem üzerinden uygulama becerisinin kazanımı
Dersin İçeriği: Tersine mühendisliğe giriş, Tersine mühendislik metodoloji ve teknikleri 3-D lazer tarayıcılarla otomasyon potansiyeli, Tersine mühendislik donanım ve yazılımı, Bir tersine mühendislik sistemi seçme, Tersine mühendislik tasarımı, Uygulamalar, Hızlı prototip yapmaya giriş, Tersine mühendislik ve hızlı prototip yapma arası ilişki, Otomotiv endüstrisinde tersine mühendislik, Uzay araçları endüstrisinde tersine mühendislik, Tıbbi cihaz endüstrisinde tersine mühendislik, Tersine mühendislikte hukuki boyutlar, Tersine mühendisliği kullanmayı engelleyen faktörler, Genel bir tasarım örneği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler tersine mühendislik uygulamalarını kullanabilir
2) Bu derste öğrenilen bilgileri kullanarak optimizasyonu öğrenerek daha kaliteli tasarımlar yapabilirler.
3) Bu dersi alan öğrenciler tasarımlarını gelişmiş yöntemlerle üretme becerilerini geliştirebilirler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
2) Tersine mühendislik metodoloji ve teknikleri 3-D lazer tarayıcılarla otomasyon potansiyeli Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
3) Tersine mühendislik donanım ve yazılımı Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008.
4) Bir tersine mühendislik sistemi tarama, nokta bulutu model oluşturma/bulma 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
5) Nokta bulutu modeli işleme 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
6) Uygulamalar, Tersine mühendislik tasarımı 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
7) Hızlı prototip geliştirmeye giriş 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
8) Ara Sınav
9) Tersine mühendislik ve hızlı prototip yapma arasındaki ilişki 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
10) Otomotiv endüstrisinde tersine mühendislik 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
11) Uzay araçları endüstrisinde tersine mühendislik 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineering and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
12) Tıbbi cihaz endüstrisinde tersine mühendislik 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineering and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
13) Tersine mühendisliği kullanmayı engelleyen faktörler 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineering and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
14) Tersine mühendislikte hukuki boyutlar 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineering and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
15) Genel bir tasarım örneği 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008. 2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineering and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: 1. Raja, V. and Fernandes, K.J., Reverse Engineering - An Industrial Perspective, Springer Pub., 2008.

2. Otlo, K. and Wood, K., Product Design Techniques in Reverse Engineernig and New Product Development, Prentics Hall P., 2000.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 0 42 0
Proje 1 18 18
Ödevler 3 12 36
Ara Sınavlar 1 18 18
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 102