Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM355 | ||||
Course Name: | İleri İletişim Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÜRKAN ÖZENEN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital ortamda iki ve üç boyutlu mimari tasarım, çizim ve sunum tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar destekli tasarım (CAD) temel ilkeleri; CAD kısa bir tarihçesi; yaygın CAD ve BIM terimlerinin tanımı; 2B ve 3B mimari tasarıma uyumlu programlar; Çeşitli multimedya, programları kullanarak sunum seçeneklerine giriş; 3D modelleme teknikleri ve 3 boyutlu baskı seçenekleri; 3Ds Max modelleme stratejileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) CAD ve BIM Yazılımları ile ilgili yöntemleri öğrenmek 2) Geleneksel ürüm tasarım sürecinin adımlarını sayısal ortamda oluşturabilmek 3) Sayısal ortamda çizim yöntem ve teknikleri konusunda uzmanlaşmak 4) 2B ve 3B Sayısal Ortam bilgisine hakim olmak 5) Genel 3B Modelleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak 6) Sayısal Modellemeden 3B baskı yöntemleri ile Fiziksel modele dönüşüm tekniklerinin öğrenilmesi, öneminin kavranması doğru ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | CAD, BIM ve 3B modelleme örnekleri | Yok |
2) | Analitik geometri ilkeleri, Birimler, boyutlar ve ölçek | Yok |
3) | Temel geometri bilgisi, CAD uygulamaları ile İlişkisel örnekler | Yok |
4) | Temel ayarlar / Değişkenler | Yok |
5) | CAD ile Dijital görüntü işleme | Yok |
6) | Montaj konfigürasyonları oluşturma ve yönetme. Farklı montaj senaryoları için yapılandırma oluşturma. Montaj değişikliklerinin etkili yönetimi. | Yok |
7) | Ara Sınav | Yok |
8) | Sayısal ortamda ürün çizim ve modelleme ilkeleri | Yok |
9) | 3B nesne modelleme yazılımları | Yok |
10) | 3B nesne modelleme uygulamaları | Yok |
11) | 3B nesne modelleme uygulamaları | Yok |
12) | 3B nesne modelleme ve animasyon uygulamaları | Yok |
13) | 3B nesne modelleme ve animasyon uygulamaları | Yok |
14) | 3B nesne modelleme ve animasyon uygulamaları | Yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok / None |
Diğer Kaynaklar: | Principles of CAD/CAM/CAE, Kunwoo Lee, 1999. Expert CAD Management: The Complete Guide, Robert Green, 2007. Basic CAD for Interior Designers: AutoCAD®, Architectural Desktop, and VIZ Render 2007, Jin Feng, Jiang Lu, 2007. Digital Culture in Architecture: An Introduction for the Design Professions, Antoine Picon, 2010. BIM for Building Owners and Developers, K. P. Reddy, 2012. Creativity Vs. Logic: Parametric Design In The Architectural Realm, Kathy Wong, 2011. Introducing Revit Architecture 2010: BIM for Beginners, Tatjana Dzambazova , Greg Demchak , Eddy Krygiel, 2009. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors / Edition 2,Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, 2011. Digital Architecture Now, Neil Spiller,2009. Principles of CAD/CAM/CAE, Kunwoo Lee, 1999. Expert CAD Management: The Complete Guide, Robert Green, 2007. Basic CAD for Interior Designers: AutoCAD®, Architectural Desktop, and VIZ Render 2007, Jin Feng, Jiang Lu, 2007. Digital Culture in Architecture: An Introduction for the Design Professions, Antoine Picon, 2010. BIM for Building Owners and Developers, K. P. Reddy, 2012. Creativity Vs. Logic: Parametric Design In The Architectural Realm, Kathy Wong, 2011. Introducing Revit Architecture 2010: BIM for Beginners, Tatjana Dzambazova , Greg Demchak , Eddy Krygiel, 2009. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors / Edition 2,Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, 2011. Digital Architecture Now, Neil Spiller,2009. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 | ||||
Ödevler | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |