ETM355 İleri İletişim TeknikleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM355
Course Name: İleri İletişim Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÜRKAN ÖZENEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijital ortamda iki ve üç boyutlu mimari tasarım, çizim ve sunum tekniklerinin öğretilmesi
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bilgisayar destekli tasarım (CAD) temel ilkeleri; CAD kısa bir tarihçesi; yaygın CAD ve BIM terimlerinin tanımı; 2B ve 3B mimari tasarıma uyumlu programlar;
Çeşitli multimedya, programları kullanarak sunum seçeneklerine giriş; 3D
modelleme teknikleri ve 3 boyutlu baskı seçenekleri; 3Ds Max modelleme
stratejileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) CAD ve BIM Yazılımları ile ilgili yöntemleri öğrenmek
2) Geleneksel ürüm tasarım sürecinin adımlarını sayısal ortamda oluşturabilmek
3) Sayısal ortamda çizim yöntem ve teknikleri konusunda uzmanlaşmak
4) 2B ve 3B Sayısal Ortam bilgisine hakim olmak
5) Genel 3B Modelleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
6) Sayısal Modellemeden 3B baskı yöntemleri ile Fiziksel modele dönüşüm tekniklerinin öğrenilmesi, öneminin kavranması doğru ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) CAD, BIM ve 3B modelleme örnekleri Yok
2) Analitik geometri ilkeleri, Birimler, boyutlar ve ölçek Yok
3) Temel geometri bilgisi, CAD uygulamaları ile İlişkisel örnekler Yok
4) Temel ayarlar / Değişkenler Yok
5) CAD ile Dijital görüntü işleme Yok
6) Montaj konfigürasyonları oluşturma ve yönetme. Farklı montaj senaryoları için yapılandırma oluşturma. Montaj değişikliklerinin etkili yönetimi. Yok
7) Ara Sınav Yok
8) Sayısal ortamda ürün çizim ve modelleme ilkeleri Yok
9) 3B nesne modelleme yazılımları Yok
10) 3B nesne modelleme uygulamaları Yok
11) 3B nesne modelleme uygulamaları Yok
12) 3B nesne modelleme ve animasyon uygulamaları Yok
13) 3B nesne modelleme ve animasyon uygulamaları Yok
14) 3B nesne modelleme ve animasyon uygulamaları Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Principles of CAD/CAM/CAE, Kunwoo Lee, 1999.
Expert CAD Management: The Complete Guide, Robert Green, 2007.
Basic CAD for Interior Designers: AutoCAD®, Architectural Desktop, and VIZ Render 2007, Jin Feng, Jiang Lu, 2007.
Digital Culture in Architecture: An Introduction for the Design Professions, Antoine Picon, 2010.
BIM for Building Owners and Developers, K. P. Reddy, 2012.
Creativity Vs. Logic: Parametric Design In The Architectural Realm, Kathy Wong, 2011.
Introducing Revit Architecture 2010: BIM for Beginners, Tatjana Dzambazova , Greg Demchak , Eddy Krygiel, 2009.
BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Managers, Designers, Engineers and Contractors /
Edition 2,Chuck
Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, 2011.
Digital Architecture Now, Neil Spiller,2009.
Principles of CAD/CAM/CAE, Kunwoo Lee, 1999. Expert CAD Management: The Complete Guide, Robert Green, 2007. Basic
CAD for Interior
Designers: AutoCAD®, Architectural Desktop, and VIZ Render 2007, Jin Feng, Jiang Lu, 2007. Digital Culture in Architecture:
An
Introduction for the Design Professions, Antoine Picon, 2010. BIM for Building Owners and Developers, K. P. Reddy, 2012.
Creativity Vs.
Logic: Parametric Design In The Architectural Realm, Kathy Wong, 2011. Introducing Revit Architecture 2010: BIM for
Beginners, Tatjana
Dzambazova , Greg Demchak , Eddy Krygiel, 2009. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners,
Managers,
Designers, Engineers and Contractors / Edition 2,Chuck Eastman, Paul Teicholz, Rafael Sacks, Kathleen Liston, 2011. Digital
Architecture
Now, Neil Spiller,2009.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90