Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM376 | ||||
Course Name: | Oyun, Oyuncak ve Karakter Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Yılmaz Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oyun, oyunca ve karakter tasarımında, 3 boyutlu modelleme, kaplama, ışıklandırma ve render konularının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Oyun, Oyuncak ve Karakter Tasarım dersinde Blender programına sıfırdan başlayıp programın ara yüzüne tam hakimiyet 3 boyutlu modelleme, referans görsellerle çalışma, modellenen nesnelerin fiziksel özelliklerini oluşturma, nesneleri kaplama, Cycles render motorunda ışıklandırma ve render konuları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hedef kitleye yönelik ikna edici modeller ürünler üretebilme 2) İletişim odaklı tasarım yapabilme 3) Grup olarak ortak çalışma üretebilme 4) Sektöre dönük tasarımları teknik olarak uygulayabilme 5) 3 boyutlu modellemede görsel süreklilik ve bütünlük sağlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karakterler için referans toplama | Yok. |
2) | Karakter modellemeye giriş | Yok. |
3) | Karakter modelleme ve aksesuar oluşturma | Yok. |
4) | Kaplama oluşturma | Yok. |
5) | Dijital boyama ve texturing | Yok. |
6) | Sahne oluşturma ve kompozisyon | Yok. |
7) | Kamera ayarları | Yok |
8) | Ara sınav | Yok |
9) | Cycles motoruna genel bakış | Yok |
10) | Cycles materyalleriyle çalışma | Yok |
11) | Işıklarla çalışma ve ayarları | Yok |
12) | Render ayarları | Yok |
13) | Studio aydınlatması | Yok |
14) | Final renderı | Yok |
15) | Final Teslimi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok. / None. |
Diğer Kaynaklar: | (Textbook) Dedeal, M. N. (2018). Karakter Tasarımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 99 |