ETM396 GöstergebilimKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM396
Course Name: Göstergebilim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SUNGURALP ŞOLPAN
Dersi Veren(ler): Sunguralp Şolpan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ürün tasarımcıları olarak ürünün öncelikle ürünün formu ve çalışma şekliyle ilgileniyoruz, ancak tasarım işi bu özellikleri planlamaktan çok daha fazlasını gerektiriyor. Herhangi bir tasarım uzmanının temel görevi, planlanan ürüne ulaşmak için alanında uzman olan diğer profesyoneller ile iletişim kurmak adına medya ürünleri oluşturmaktır. Bu medya ürünleri eskizler, teknik çizimler ya da üç boyutlu maketler olabileceği gibi; günümüzde sıkça kullanılan, dijital alanda oluşturulmuş fotoğraflar da olabilir.
Bu dersin amacı öğrencilerin bu medya üretim süreçleri hakkında bilgi vermek ve anlam oluşturma sürecini kontrol etmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrenciler tasarım ve marka kimliği konusunda öncelikle akademik bilgiler alacak, ondan sonra kendi ürün görsellerini oluşturarak bu bilgilerini uygulamalarla pekiştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görsel elemanların taşıyabilecekleri anlam parçaları hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tasarım ve marka kimliği işlerinin insanlık tarihindeki yeri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Göstergebilim çalışmalarına hakim olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım ve marka kimliği nedir? İki terimin anımları, etimolojisi ve tarihçesi.
2) Tasarım odaklı düşünme nedir? Bu işi tam olarak neden yapıyoruz?
3) Saussure'ün dil kuramına göre dilin ve anlamın temelleri
4) Barthes'in üç aşamalı görsel okuma sistemi
5) Barthes'in yöntemine göre reklam görseli ve reklam filmi incelemeleri
6) Greimas'ın metoduyla belirli bir olayı anlamlandırma, parçalara bölme
7) Öğrenci sunumları ve örnek çözümlemeler
8) MIDTERM
9) Örnek çözümlemeler
10) Örnek çözümlemeler
11) Final projeleri için öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
12) Final projeleri için öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
13) Final projeleri için öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
14) Final projeleri için öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YOK
Diğer Kaynaklar: YOK

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Kanaat Notu 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 5 3 15
Sunum / Seminer 2 1 2
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 87