ETM425 Medikal Ürün TasarımıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM425
Course Name: Medikal Ürün Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tıbbi cihaz ve ekipmanların tasarımında yer alan ilke ve uygulamaların anlaşılmasını sağlamaktır. Hastaların ve sağlık profesyonellerinin özel ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ve işlevsel çözümlerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. İnsan faktörleri, ergonomi, malzeme seçimi, prototip oluşturma ve düzenleyici hususlar gibi alanlarda bilgi ve becerilerini geliştirilmesi, güvenli tıbbi ürünler tasarlamak ve oluşturmak için kullanıcı merkezli bir yaklaşım uygulanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Tıbbi cihaz tasarım süreci, erişilebilirlik, standartlar, konfor ve kullanılabilirlik, anatomik uygunluk ve şekil-boyut biçimleri, biyomalzeme seçimi; kurs vaka incelemeleri, cerrahi implantasyon prosedür enstrümantasyonu, güvenlik ve verimlilik için klinik öncesi testler, ortopedik aygıtlar, yumuşak doku implantları, yapay organlar, dijital sağlık çözümleri, tıp teknolojileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu derste öğrendiği bilgileri kullanarak optimum kalitede ve güvenlikte genel tıbbi yeterlilikte ekipmanları/cihazları tasarlayabilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri Yok
2) Tıbbi Cihazlarda Temel Prensipler ve sistem bileşenleri Yok
3) Tıpta kullanılan elektriksel ve mekanik cihaz grupları Yok
4) Minimal invaziv tıbbi girişimlerde kullanılan cihazların tasarımı Yok
5) Hasta başı tanı teknolojilerine yönelik ekipmanların/cihazların tasarımı Yok
6) Hasta başı tanı teknolojilerine yönelik ekipmanların/cihazların tasarımı Yok
7) Sensör ve biyosensör teknolojileri Yok
8) Ara Sınav Yok
9) Sensör ve biyosensör teknolojileri Yok
10) Evde sağlık ve hasta izleme cihazlarının tasarımı Yok
11) Taşınabilir tanı ve tedavi cihazları Yok
12) Taşınabilir erken tanı cihazları Yok
13) Tedavi teknolojilerine yönelik ekipmanların/cihazların tasarımı Yok
14) Sağlık profesyonelleri koruyucu ekipmanların/cihazların tasarımı Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: 1. Bronzino, J.D., The Biomedical Engineering HandBook, IEEE Press, 1995
2. Biomedical Engineering Health Care Systems, Technology and Techniques, Suh, S.C., Gurupur, V.P., Tanik, M.M.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Ödevler 8 4 32
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 126