ETM465 Yeni Ürün GeliştirmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM465
Course Name: Yeni Ürün Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Cansu Kardaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere yeni fikirler üretme, yenilikçi düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirme becerilerini kazandırmak, yeni ürünlerin pazara sunulmadan önce geçtiği aşamaları ve bu süreçte karşılaşılan zorlukları kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, yeni ürün geliştirme sürecine dair teorik bilgileri pratiğe dökme fırsatı bulacakları projeler ve uygulamalarla bu dersin sonunda kapsamlı bir anlayış kazanırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yeni bir ürün geliştirmede pazar araştırmasının ve müşteri gereksinimlerinin önemini öğrenebilmesi
2) Ürün geliştirme projelerinde etkili planlama, organizasyon ve takım çalışmalarında aktif rol oynayabilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
2) Yeni ürün geliştirme sürecine genel bakış 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
3) Ürün yaşam döngüsü 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
4) İnovasyon ve rekabet avantajı 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
5) Pazar segmentasyonu ve hedefleme, Müşteri geri bildirimi toplama yöntemleri 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
6) Fikir üretme teknikleri (beyin fırtınası, TRIZ, vb.) 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
7) Konsept değerlendirme ve seçme 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
8) Ara Sınav
9) Kullanıcı deneyimi ve ergonomi, tasarım doğrulama ve test süreçleri 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
10) Proje planlama ve zaman yönetimi, risk analizi ve yönetimi 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
11) Dijital dönüşüm ve yeni teknolojilerin etkisi 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
12) Sürdürülebilir ürün geliştirme 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
13) Geleceğin ürün geliştirme trendleri 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
14) Ürün geliştirme projelerinde etkili planlama, organizasyon ve takım çalışması 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011. 2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: 1. Karwowski, W., Soares, M.M. and Stanton, N.A., Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design: Methods and Techniques, CRC Press, 2011.

2. Serkan Kılıç, Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Seçkin Yayıncılık, 2021

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88