Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND204 | ||||
Course Name: | Cost Accounting | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, maliyet muhasebesinin temellerinin anlaşılmasını sağlamak ve maliyet türlerine yönelik hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi ile uygulama yeteneklerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Muhasebe Sistemi ve Maliyet Muhasebesi Sisteminin Yeri Maliyet Kavramları ve Maliyet Akışı Maliyet Türleri itibarıyla temel özellikler, hesaplama ve kayıtları Gelir Tablosu ve Maliyet Hesaplarının İşleyisi ve Raporlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Maliyet muhasebesi ile ilgili temel kavramları öğrenir. 2) Maliyet muhasebesinin organizasyonlar için önemini kavrar. 3) Maliyet muhasebesi ile ilgili problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisi kazanır. 4) Maliyet muhasebesi uygulamalarını gerçek hayatta kullanır. 5) Organizasyon için hangi maliyetlendirme yönteminin uygun olduğuna karar verir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Görüşme, dersin amacı, yararları vb. gibi Genel Görüşme, dersin amacı, yararları vb. gibi Genel Görüşme, dersin amacı, yararları vb. gibi | |
2) | Maliyet Muhasebesi Temel Kavramları | |
3) | Tekdüzen Hesap Planı Maliyet Hesapları Tekdüzen Hesap Planı Maliyet Hesapları | |
4) | Maliyet Akış Süreci | |
5) | Direkt İlk Madde ve Malzeme Giderleri-Stok Değerleme Yöntemleri- FIFO-LIFO-Ortalama Maliyetler | |
6) | Direkt İlk Madde ve Malzeme Giderleri | |
7) | Direkt İlk Madde ve Malzeme Giderleri | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Direkt İşçilik Giderleri | |
10) | Genel Üretim Giderleri | |
11) | Genel Üretim Giderleri Dağıtım Yöntemleri | |
12) | Hizmet Üretim Maliyeti, Faaliyet Giderleri | |
13) | Gelir Tablosu | |
14) | Satışların Maliyeti Tablosu | |
15) | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Maliyet Muhasebesi, Prof.Dr.Osman Altuğ, Türkmen Kitabevi, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | Maliyet Muhasebesi, Prof.Dr.Osman Altuğ, Türkmen Kitabevi, 2015 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 1 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |