Dersin Amacı: |
Sağlık hizmetlerinde planlamanın gereğini, önemini, türlerini ve yöntemlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi,Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri,Toplumsal planlama,Kurumsal planlama,Program planlama,Stratejik planlama I,Stratejik planlama II,Operasyonel ve taktik planlama,İhtiyaç analizi ve planlama,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I,Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II,Planlama örneği: Toplumsal planlama,Planlama örneği: Kurumsal planlama,Planlama örneği: İnsan kaynakları; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlık yönetiminde plan ve planlama kavramlarının anlamı, önemi |
|
2) |
Sağlık hizmetlerinde planlama türleri ve yöntemleri |
|
3) |
Toplumsal planlama |
|
4) |
Kurumsal planlama |
|
5) |
Program planlama |
|
6) |
Stratejik planlama I |
|
7) |
Stratejik planlama II |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Operasyonel ve taktik planlama, İhtiyaç analizi ve planlama |
|
10) |
Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler I |
|
11) |
Planlama için gereken epidemiyolojik ölçütler II |
|
12) |
Planlama örneği: Toplumsal planlama |
|
13) |
Planlama örneği: Kurumsal planlama |
|
14) |
Planlama örneği: İnsan kaynakları |
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kaynaklar: 1-“Essentials of strategic planning in healthcare” Jeffrey P. Harrison. AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2010. 2-“Healthcare strategic planning” Alan M. Zuckerman. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2005. 3-“ Healthcare outcomes management : strategies for planning and evaluation” Dale J. Block. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, MA, 2006. 4-“ Training needs assessment : methods, tools, and techniques” Jean Barbazette. Pfeiffer, an Imprint of Wiley. www.pfeiffer.com, 2006. 5-“ Managerial epidemiology : concepts and cases” Steven Fleming. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2008. 6-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. |
Diğer Kaynaklar: |
Kaynaklar: 1-“Essentials of strategic planning in healthcare” Jeffrey P. Harrison. AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2010. 2-“Healthcare strategic planning” Alan M. Zuckerman. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2005. 3-“ Healthcare outcomes management : strategies for planning and evaluation” Dale J. Block. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, MA, 2006. 4-“ Training needs assessment : methods, tools, and techniques” Jean Barbazette. Pfeiffer, an Imprint of Wiley. www.pfeiffer.com, 2006. 5-“ Managerial epidemiology : concepts and cases” Steven Fleming. (2nd ed.) AUPHA Health Administration Press, Chicago, Illinois, 2008. 6-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
|
5) |
Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
7) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. |
|
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
|
10) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|