KMM403 Kimya Mühendisliği Proses TasarımıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KMM403
Course Name: Kimya Mühendisliği Proses Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ
Dersi Veren(ler): YAĞMUR BİLİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere; bir donanımı, bir prosesi ve bir tesisi tasarlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Proses ve Tesis Tasarımına Giriş / Kimyasal Proses Akış Diyagramları: Akış Diyagramlarının Yapısı ve Sentezi, Kimyasal Maddelerin Proses Akış Diyagramı Boyunca İzlenmesi / Kütle ve Enerji Denklikleri / Proses Donanımının Tasarımı: Proses Donanımının Seçimi ve Boyutlandırılması, Reaktörler, Akışkanların Taşınması için Proses Donanımları, Isı Aktarım Donanımları ve Kütle Aktarım Donanımları / Bilgisayar Destekli Tasarım Projesi Çalışması - Proje Raporunun Yazılı ve Sözlü Sunumu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Herhangi bir proses tasarımını gerçekleştirmek üzere kimya mühendisliği eğitiminde daha önce öğrendikleri matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi.
2) Modern teknik ve araçları kullanarak bir sistemi ve bir prosesi analiz etme ve tasarlayabilme, kimyasal proses akış diyagramını oluşturabilme, izleyebilme ve değerlendirebilme becerisi
3) Bir proses ve donanımla ilgili kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi.
4) Bireysel ve grup çalışması sürdürme becerisi
5) Teknik rapor hazırlama ve yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proses ve Tesis Tasarımına Giriş: Projenin Gelişmesi, Kimya Mühendisinin Rolü, Kimya Mühendisliği Tasarımı Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
2) Kimyasal Proses Akış Diyagramları: Akış Diyagramlarının Yapısı ve Sentezi Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
3) Kimyasal Proses Akış Diyagramları: Akış Diyagramlarının Yapısı ve Sentezi; Kimyasal Maddelerin Proses Akış Diyagramı Boyunca İzlenmesi Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
4) Kütle ve Enerji Denklikleri: Kütle Denklikleri; Uygulamalar Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
5) Bilgisayar Destekli Tasarım Projesi Çalışması (Üretim Prosesleri ve Proses Seçimi) Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
6) Kütle ve Enerji Denklikleri: Enerji Denklikleri – Uygulamalar Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
7) Proses Donanımının Tasarımı: Reaktörler - Ara Rapor Teslimi Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Proses Donanımının Tasarımı: Akışkanların Taşınması için Proses Donanımları Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
10) Proses Donanımının Tasarımı: Isı Aktarım Donanımları; Bilgisayar Destekli Tasarım Projesi Çalışması Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
11) Proses Donanımının Tasarımı: Isı Aktarım Donanımları Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
12) Proses Donanımının Tasarımı: Kütle Aktarım Donanımları Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
13) Proses Donanımının Tasarımı: Kütle Aktarım Donanımları - Proje Raporu Teslimi Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
14) Bilgisayar Destekli Tasarım Projesi Raporunun Sözlü Sunumu Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A.., Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes, 4th Ed., Prentice Hall, lnc., New Jersey, 2012.
*Towler, G., Sinnott, R.K., Chemical Engineering Design Practice and Economics of Plant and Process Design, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2008.
*Biegler, L.T., Grossmann, I.E., Westerberg, A.W., Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 1997.
*Peters, M.S., Timmerhaus, K.D., Plant Design and Economics for Chemical Engineers, 4th Ed., McGraw-Hill Book Company, Inc., Singapore, 1991.
*Silla, H., Chemical Process Engineering Design and Economics, Marcel Dekker, Inc. New Jersey, 2003.
Diğer Kaynaklar: *Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A.., Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes, 4th Ed., Prentice Hall, lnc., New Jersey, 2012.
*Towler, G., Sinnott, R.K., Chemical Engineering Design Practice and Economics of Plant and Process Design, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2008.
*Biegler, L.T., Grossmann, I.E., Westerberg, A.W., Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 1997.
*Peters, M.S., Timmerhaus, K.D., Plant Design and Economics for Chemical Engineers, 4th Ed., McGraw-Hill Book Company, Inc., Singapore, 1991.
*Silla, H., Chemical Process Engineering Design and Economics, Marcel Dekker, Inc. New Jersey, 2003.
Felder, R.M., Rousseau, R.W, Elementary Principles of Chemical Processes, 3rd Ed., John Wiley and Sons, Inc., Singpore, 2005.
Seider, W.D., Seader, J.D., Lewin, D.R., Widagdo, S., Product and Process Design Principles Synthesis, Analysis, and Evaluation, 3rd Ed. John Wiley & Sons, Inc., 2009.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 8
Projeler 1 % 22
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 1 15 15
Proje 1 45 45
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 166