Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK453 | ||||
Course Name: | Hidrolik ve Pnömatik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günümüzde kullanılan hava temelli pnömatik sistemler ve yağ temelli hidrolik sistemlere genel bakış kazandırma, pnömatik ve hidrolik sistem şemalarında kullanılan şematik gösterim elemanlarını tanıma ve hidrolik/pnömatik proje çizebilme yetilerinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pnömatik Sistemlere Genel Bakış, Uygulama Alanları Basınçlı Hava Üretilmesi ve Temizlenmesi Pnömatik Elemanlar Pnömatik Semboller ve Sistem Şemasının Okunması Pnömatik Devrelerde Vakum Pnömatik Kontrol Devreleri Hidrolik Sistemlere Genel Bakış Hidrolik Pompalar Hidrolik Sistem Elemanları Hidrolik İşlem Sıralama Diyagramları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pnömatik ve Hidrolik Elemanları ile Sembollerini Tanıma 2) Temel Pnömatik ve Hidrolik Mekanizmaların Projelerini Çizebilme 3) İhtiyaca Göre Hidrolik ve Pnömatik Eleman Seçimi ve Mekanizma Tasarımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pnömatik Sistemlere Genel Bakış, Uygulama Alanları Basınçlı Hava Üretilmesi ve Temizlenmesi Pnömatik Elemanlar Pnömatik Semboller ve Sistem Şemasının Okunması Pnömatik Devrelerde Vakum Pnömatik Kontrol Devreleri Hidrolik Sistemlere Genel Bakış Hidrolik Pompalar Hidrolik Sistem Elemanları Hidrolik İşlem Sıralama Diyagramları | Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 293/3 AKDER Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 292/3 AKDER Tüm Hidrolik ve Pnömatik Kitapları TS ISO 1219-1 Standardı |
Ders Notları / Kitaplar: | Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 293/3 AKDER Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 292/3 AKDER |
Diğer Kaynaklar: | Tüm Hidrolik ve Pnömatik Kitapları TS ISO 1219-1 Standardı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 39 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 | ||||
Proje | 1 | 30 | 30 | ||||
Ödevler | 5 | 6 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 180 |