MAK482 Deneysel MühendislikKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK482
Course Name: Deneysel Mühendislik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mekanik deneyleri yürütmek için geniş bir yelpazedeki aletleri çalıştırmak,
Deneysel verileri etkin bir şekilde analiz etmek ve değerlendirmek,
Profesyonel mühendislik yaklaşımıyla laboratuvar raporlarının hazırlanması.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere ölçüm teknikleri ve deneysel verilerin analizi konusunda uygulamalı deneyim kazandırır. Öğrenciler analiz/ölçüm yapmak ve deneysel/hesaplamalı çalışmaların raporlarını yazmak için grup çalışmalarına katılırlar. Dersin teorik kısmında öğrenciler deneysel/hesaplamalı çalışmalar yaparken hata ve belirsizlik analizi, regresyon ve korelasyon, kalibrasyon, elektriksel ölçümler ve sensörler, basınç ve akış ölçümleri, kuvvet, tork ve gerinim ölçümleri, titreşim ölçümü konuları ele alınmaktadır. kalibrasyon, statik, dinamik, kontrol, kuvvet, akışkanlar mekaniği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine mühendisliği ile ilgili gerçek hayat problemlerinin çözümünde temel bilim ve mühendislik temel bilgilerini uygulama yeteneğini geliştirmek.
2) Makine mühendisliği problemlerine çözüm üretme ve belirlenen kriterleri karşılayan mekanik sistemler tasarlama becerisi kazanır.
3) Analitik ve eleştirel düşünmeyi başarmak.
4) Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi kazanır.
5) Makine mühendisliği ile ilgili küresel mühendislik sorunlarına sosyal ve çevresel bağlamlarda sürdürülebilir çözümler arama yeteneğini geliştirmek.
6) Mühendislik uygulamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci oluşturma becerisi kazanır.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle teknolojik gelişmeleri ve çağdaş araştırma konularını takip etme becerisi kazanır.
8) Etkili iletişim kurma becerisi kazanın.
9) Deney tasarlama, deneysel verileri analiz ederek sonuç elde etme ve sonuçlara göre mühendislik kararları verme becerisi kazanır.
10) Araştırmaya dayalı bilgi, ampirik ve sayısal çalışmalar da dahil olmak üzere araştırma yöntemlerini kullanarak makine mühendisliği problemlerini inceleyin.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Rapor yazımı Ders Notları
2) Ölçmeler ve algılama cihazları - Sıcaklık ölçümü ve kalibrasyon deneyi (Termodinamik – Isı) Ders Notları
3) Titreşim teorisi - Serbest titreşim deneyi #1 (Dinamik-Titreşim) Ders Notları
4) Titreşim ölçümü - Serbest titreşim deneyi #2 (Dinamik-Titreşim) Ders Notları
5) Regresyon analizi, eğri uydurma - Zorlanmış titreşim deneyi (Dinamik-Titreşim) Ders Notları
6) Regresyon analizi, eğri uydurma - Zorlanmış titreşim deneyi - Devam(Dinamik-Titreşim) Ders Notları
7) Işın teorisi - Işın saptırma deneyi (Katı Mekanik) Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Kalibrasyon, ölçüm sistemleri - Bilya dengeleme tablası deneyi (Dynamics-Control-Design) Ders Notları
10) Dinamik ölçümler, Fourier analizi - Isı değiştirici deneyi (Termodinamik - Isı) Ders Notları
11) Termal ölçümler - Akış ölçer deneyi (Akışkanlar Mekaniği) Ders Notları
12) Akış ölçümleri - Boru sürtünmesi ve enerji kaybı deneyi (Akışkanlar Mekaniği) Ders Notları
13) Akış ölçümleri - Boru sürtünmesi ve enerji kaybı deneyi - Devam(Akışkanlar Mekaniği) Ders Notları
14) Sistem modelleme ve Kontrol – Matlab Simulink Ders Notları
15) Deneysel verilerin istatistiksel analizi - 1 boyutlu kirişin sonlu elemanlar analizi Ders Notları
16) Yarıyıl Sonu Sınavları
17) Yarıyıl Sonu Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course Notes
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 1 25 25
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 169