İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BUS329 | ||||
Course Name: | Liderlik ve Takım Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMAD MOHSEN LIAQAT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr Muhammad Mohsen Liaqat | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The purpose of this course is to unite the two perspectives on how people work together. The course combines the theories of leadership and team dynamics to apply how teams operate in organizations. This course is incorporate the practical side of program teams and how leaders drive, motivate, and empower teams toward success. |
Dersin İçeriği: | Leadership and common vision Leadership versus management External factors affecting leadership Individual motivation Theories of leadership Characteristics of teams Building teams Team dynamics High-performing teams (HPTs) Improve team motivation and productivity Team, organizational, and culture Conflict resolution |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Comprehensive understanding and application of the theory 2) What is leadership, what effect leadership, how it is different from management. 3) Individual motivation, teams and their characteristics. 4) Process of team building and dynamics 5) Types of teams, and how they contribute to the organization productivity and culture |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Leadership and common vision | Book |
2) | Leadership versus management | Book |
3) | External factors affecting leadership | Book |
4) | Individual motivation | Book |
5) | Theories of leadership | Book |
6) | Characteristics of teams | Book |
7) | Characteristics of teams | Book |
8) | Building teams | Book |
9) | Team dynamics | Book |
10) | High-performing teams (HPTs) | Book |
11) | Improve team motivation and productivity | Book |
12) | Team, organizational, and culture | Book |
13) | Conflict resolution | Book |
14) | Conflict resolution | Book |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Group Dynamics for Teams, 3rd ed., Daniel J. Levi, Sage, 2. Program Management Leadership: Creating Successful Team Dynamics, Mark C. Bojeun, Auerbach Publications, 3. Handouts and PowerPoint slides |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 40 | % 20 |
Ara Sınavlar | 3 | % 20 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 42 | 42 | 1764 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 22 | 22 | 484 | ||||
Ödevler | 20 | 20 | 400 | ||||
Ara Sınavlar | 3 | 3 | 9 | ||||
Final | 3 | 3 | 9 | ||||
Toplam İş Yükü | 2666 |