DIS031 Hukukun TemelleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS031
Course Name: Hukukun Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
1
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: MUSTAFA KARAKAYA
Dersi Veren(ler): Av. Mustafa Karakaya
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hukukun temel kavramlarının öğrenilmesi, hukuk bilincinin asgari düzeyde oluşturulması, Türk hukuk yargısının ve teşkilatının genel yapısının anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği: Hukuk, adalet, hak kavramları
Hukuka giriş
Hukuk kuralları
Kamu hukuku
Yargı Örgütü
Dava türleri
Hukuki Olaylar, fiiller ve işlemler
Kişi kavramı
Müeyyide

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı Hukuka Giriş
2) Hukuk Kuralları Hukuk Başlangıcı Hukuka Giriş
3) Kamu Hukuku Hukuk Başlangıcı Hukuka Giriş
4) Yargı Örgütü Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı
5) Dava Türleri Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı
6) Hukuki Olaylar, Fiiller ve İşlemler Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı
7) Hukukta Kişi Kavramı Hukuka Giriş Hukukun Temel Kavramları
8) Yaptırım - Müeyyide Hukuka Giriş Hukukun Temel Kavramları Hukuk Başlangıcı
9) Hukuk Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması Hukuka Giriş Hukukun Temel Kavramları Hukuk Başlangıcı
10) Yorum, Çeşitli Yorum İlkeleri Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı Hukukun Temel Kavramları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Hukuk Başlangıcı - Prof. Dr. Yasemin Işıktaç
Hukuka Giriş - Prof. Dr. Kemal Gözler
Hukuka Giriş - Kavramlar - Kurumlar - Prof. Dr. Haluk Hadi Sümer
Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları - Prof. Dr. Ömer Anayurt

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %