Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS031 | ||||
Course Name: | Hukukun Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | MUSTAFA KARAKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Av. Mustafa Karakaya | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hukukun temel kavramlarının öğrenilmesi, hukuk bilincinin asgari düzeyde oluşturulması, Türk hukuk yargısının ve teşkilatının genel yapısının anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Hukuk, adalet, hak kavramları Hukuka giriş Hukuk kuralları Kamu hukuku Yargı Örgütü Dava türleri Hukuki Olaylar, fiiller ve işlemler Kişi kavramı Müeyyide |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hukuka Giriş | Hukuk Başlangıcı Hukuka Giriş |
2) | Hukuk Kuralları | Hukuk Başlangıcı Hukuka Giriş |
3) | Kamu Hukuku | Hukuk Başlangıcı Hukuka Giriş |
4) | Yargı Örgütü | Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı |
5) | Dava Türleri | Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı |
6) | Hukuki Olaylar, Fiiller ve İşlemler | Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı |
7) | Hukukta Kişi Kavramı | Hukuka Giriş Hukukun Temel Kavramları |
8) | Yaptırım - Müeyyide | Hukuka Giriş Hukukun Temel Kavramları Hukuk Başlangıcı |
9) | Hukuk Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması | Hukuka Giriş Hukukun Temel Kavramları Hukuk Başlangıcı |
10) | Yorum, Çeşitli Yorum İlkeleri | Hukuka Giriş Hukuk Başlangıcı Hukukun Temel Kavramları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Hukuk Başlangıcı - Prof. Dr. Yasemin Işıktaç Hukuka Giriş - Prof. Dr. Kemal Gözler Hukuka Giriş - Kavramlar - Kurumlar - Prof. Dr. Haluk Hadi Sümer Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları - Prof. Dr. Ömer Anayurt |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |