Farmasötik Toksikoloji (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BIS501 | ||||
Course Name: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN PARMAKSIZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayhan Parmaksız | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine araştırma planlaması, aşamaları ve araştırma etiği ile ilgili temel bilgiler verip araştırma yapmaya hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma planlaması, Araştırmalarda hata kaynakları, Örnekleme kavramı ve örnekleme yöntemleri, Araştırma türleri, Araştırma kurgulama, Veri analizi ve yorumu, Rapor yazımı, Araştırma etiği kavramı, En sık görülen araştırma etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nicel Araştırmaların dayandığı felsefeyi ve kurguyu anlar 2) Literatür taraması yapar ve araştırma sorusunu tanımlar 3) Araştırmanın istatistiksel hipotezlerini belirler. 4) Yapacağı araştırmanın amacına göre türünü belirler. 5) Kurduğu hipotezlere uygun istatistiksel yöntemleri seçer. 6) Araştırma raporu yazar. 7) Araştırma ve yayın etiğine ilişkin kavramları, bir araştırmanın etik açıdan geçerli ve güvenilir olması konusunda araştırmacının sorumluluklarını tanımlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilginin kaynagğı nedir? Bilimsel bilgi nedir? Nicel araştırma türünün felsefesi nedir? | |
2) | İstatistik ve bilimsel araştırma | |
3) | Sağlık alanında araştırma türleri | |
4) | Örneklem Yöntemleri/Teknikleri | |
5) | Tanımlayıcı araştırmalar | |
6) | Gözlemsel araştırmalar | |
7) | Deneysel ararştırmalar | |
8) | Nicel araştırmalarda değiken rollerinin tanımlanması | |
9) | PICO, PICOT ve PICOTS tanımlamaları | |
10) | Bilimsel araştırmalarda literatür tarama ve araştırma sorusunun tanımlanması | |
11) | Araştırma raporunun yazılması | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Health Research Methodology, A Guide for Training in Research Methods, World Health Organization, 2001 Sümbüloğlu Vildan, Sümbüloğlu Kadir. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Ankara 2013 Sümbüloğlu Vildan, Sümbüloğlu Kadir. Klinik ve Saha Araştırmalarında Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Büyüklüğü, Ankara 2005 The Ethics of Research Involving Human Subjects, Editor: Vanderpool HY, 1996, University publishing Group, Inc. USA. Derya Gökmen, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara 2018 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 7 | 21 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |