Pedodonti (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CDY123 | ||||
Course Name: | Çocuk Diş Hekimliğinde Dental Radyografi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EDA DİDEM YALÇIN | ||||
Dersi Veren(ler): | DOÇ. DR. EDA DİDEM YALÇIN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pedodonti Anabilim dalında yüksek lisans eğitimi yapan öğrencilere, x- ışınlarının özellikleri, tıbbi radyasyonun meydana gelişi ile radyasyonun biyolojik yapılarda meydana getirdiği etkiler, radyasyon dozu ölçümlerinin vurgulanması, radyasyondan korunma, dijital radyoloji ve ileri görüntüleme teknikleri ve bunların diş hekimliğinde kullanımı, osteolitik ve osteosklerotik lezyonlar, radyoterapi/kemoterapi hastalarında radyolojik bulgular ve bu hastalara dişhekimliği açısından yaklaşım konusunda eğitim vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Röntgen ışınları, fiziksel özellikleri, ölçü birimleri Röntgen ışınları, biyolojik özellikleri Röntgen ışınları, biyolojik özellikleri Radyasyondan korunma Radyasyondan korunma Diş hekimliğinde radyolojik anatomik noktalar Ara Sınav Dijital röntgen kavramı Dijital röntgenin diş hekimliğinde kullanımı İleri görüntüleme teknikleri Osteolitik lezyonlar Osteosklerotik lezyonlar Radyoterapi/kemoterapi hastalarında radyolojik bulgular ve bu hastalara yaklaşım Vaka tartışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyasyon biyolojisinin temel prensiplerini ve iyonize radyasyonun risklerini tanımlayabilir. Diş hekimliğinde radyolojik görüntülemenin temel prensiplerini tanımlayabilir, kaliteli görüntü için gerekli olan faktörleri listeleyebilir ve iyonize radyasyon kontrolünü anlayabilir. Konvasiyonel, dijital ve ileri görüntüleme tekniklerinin temel prensipleri konusunda bilgi sahibi olabilir. Dişleri ve çenelerin normal anatomik yapısını ve artefaktları tanımlayabilir. Çene kemiklerindeki patolojik oluşumların radyografik görünümü konusunda bilgi sahibi olabilir, lezyon kategorisi (gelişimsel, benign, malign, sistemik/metabolik, travma ve enflamasyon) ve ayırt edici tanıyı oluşturabilmelir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Röntgen ışınları, fiziksel özellikleri, ölçü birimleri | |
2) | Röntgen ışınları, biyolojik özellikleri | |
3) | Röntgen ışınları, biyolojik özellikleri | |
4) | Radyasyondan korunma | |
5) | Radyasyondan korunma | |
6) | Diş hekimliğinde radyolojik anatomik noktalar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Dijital röntgen kavramı | |
9) | Dijital röntgenin diş hekimliğinde kullanımı | |
10) | İleri görüntüleme teknikleri | |
11) | Osteolitik lezyonlar | |
12) | Osteosklerotik lezyonlar | |
13) | Radyoterapi/kemoterapi hastalarında radyolojik bulgular ve bu hastalara yaklaşım | |
14) | Vaka tartışması |
Ders Notları / Kitaplar: | -Harorlı, A., Akgül, H. M., Yılmaz, A. B., Bilge, O. M., Dağistan, S., Çakur, B., ... & Sümbüllü, M. A. (2014). Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. -Mallya, S., & Lam, E. (2018). White and Pharoah's oral radiology: principles and interpretation. Elsevier Health Sciences. -Neville, B. W., Damm, D. D., Allen, C. M., & Chi, A. C. (2015). Oral and Maxillofacial Pathology-E-Book: Oral and Maxillofacial Pathology-E-Book. Elsevier Health Sciences. -Laskaris, G. (2017). Color Atlas of Oral Diseases. Diagnosis and Treatment. 4th ed. -Özbayrak, S. (2020). Ağız hastalıkları Atlası. Tanı Kriterleri, Ayırıcı Tanı ve Tedavi Yaklaşımları. İstanbul, Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti. |
Diğer Kaynaklar: | -Harorlı, A., Akgül, H. M., Yılmaz, A. B., Bilge, O. M., Dağistan, S., Çakur, B., ... & Sümbüllü, M. A. (2014). Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. -Mallya, S., & Lam, E. (2018). White and Pharoah's oral radiology: principles and interpretation. Elsevier Health Sciences. -Neville, B. W., Damm, D. D., Allen, C. M., & Chi, A. C. (2015). Oral and Maxillofacial Pathology-E-Book: Oral and Maxillofacial Pathology-E-Book. Elsevier Health Sciences. -Laskaris, G. (2017). Color Atlas of Oral Diseases. Diagnosis and Treatment. 4th ed. -Özbayrak, S. (2020). Ağız hastalıkları Atlası. Tanı Kriterleri, Ayırıcı Tanı ve Tedavi Yaklaşımları. İstanbul, Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | 3 |
2) | Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme ve çalışabilme | 3 |
3) | Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, ve klinik pratiğine dahil edebilmek | 3 |
4) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi veya sunumu ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde veya kongrede yayınlamak veya sunmak | 3 |
5) | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilmek | 3 |
6) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilmek ve etkili bir iletişim kurabilmek | 3 |
7) | Alanındaki bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerlemeleri takip ederek, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilmek | 3 |
8) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmek | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 | ||||
Ödevler | 2 | 2 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 24 |