Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI318 | ||||
Course Name: | Grup Psikoterapileri ve Psikodrama | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Zeynep Pınar Cohen | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Grup psikoterapisinin iyileştirici faktörlerini bilir ve kullanılan farklı yaklaşımlarla ilgili bilgi sahibidir. 2. Psikodrama nedir, kullanılan teknikler nelerdir bilir. 3. Grup psikoterapileeri ile bireysel psikoterapileri karşılaştırabilir. 4. Psikodrama ısınma oyunlarında yönerge nasıl verilir, oyunlar nasıl oyanır bilir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği; grup psikoterapilerine giriş bilgisi, grubun yaratılma süreci, sık görülen grup sorunları, grubun biçimlenme evreleri, grup terapisinde tedavi edici faktörler, terapistin temel görevleri ve terapistin kullandığı teknikler, grup psikoterapisinde sık görülen sorunlar, grup terapisinde sorun olan üyeler, psikodramaya giriş bilgisi, psikodramanın temel kavramları, unsurları, temel ve yardımcı teknikleri, psikodramada oyunlar konularıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yalom, ID., Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği, 3. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1992. 2. Vinogradov, S., Yalom, ID., Grup Psikoterapisi. Compos Mentis Yayınları, Ankara, 1996. 3. Yalom, I., Kısa Süreli Grup Teorileri. Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2003. 4. Acar, NV., Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, 5. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005. 5. Altınay, D., Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınevi, 2019. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |