PSI318 Grup Psikoterapileri ve PsikodramaKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI318
Course Name: Grup Psikoterapileri ve Psikodrama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN
Dersi Veren(ler): Dr. Zeynep Pınar Cohen
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Grup psikoterapisinin iyileştirici faktörlerini bilir ve kullanılan farklı yaklaşımlarla ilgili bilgi sahibidir.
2. Psikodrama nedir, kullanılan teknikler nelerdir bilir.
3. Grup psikoterapileeri ile bireysel psikoterapileri karşılaştırabilir.
4. Psikodrama ısınma oyunlarında yönerge nasıl verilir, oyunlar nasıl oyanır bilir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; grup psikoterapilerine giriş bilgisi, grubun yaratılma süreci, sık görülen grup sorunları, grubun biçimlenme evreleri, grup terapisinde tedavi edici faktörler, terapistin temel görevleri ve terapistin kullandığı teknikler, grup psikoterapisinde sık görülen sorunlar, grup terapisinde sorun olan üyeler, psikodramaya giriş bilgisi, psikodramanın temel kavramları, unsurları, temel ve yardımcı teknikleri, psikodramada oyunlar konularıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Yalom, ID., Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği, 3. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1992.
2. Vinogradov, S., Yalom, ID., Grup Psikoterapisi. Compos Mentis Yayınları, Ankara, 1996.
3. Yalom, I., Kısa Süreli Grup Teorileri. Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2003.
4. Acar, NV., Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, 5. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005.
5. Altınay, D., Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınevi, 2019.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %