PSI318 Grup Psikoterapileri ve PsikodramaKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI318
Course Name: Grup Psikoterapileri ve Psikodrama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN
Dersi Veren(ler): Dr. Zeynep Pınar Cohen
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Grup psikoterapisinin iyileştirici faktörlerini bilir ve kullanılan farklı yaklaşımlarla ilgili bilgi sahibidir.
2. Psikodrama nedir, kullanılan teknikler nelerdir bilir.
3. Grup psikoterapileeri ile bireysel psikoterapileri karşılaştırabilir.
4. Psikodrama ısınma oyunlarında yönerge nasıl verilir, oyunlar nasıl oyanır bilir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; grup psikoterapilerine giriş bilgisi, grubun yaratılma süreci, sık görülen grup sorunları, grubun biçimlenme evreleri, grup terapisinde tedavi edici faktörler, terapistin temel görevleri ve terapistin kullandığı teknikler, grup psikoterapisinde sık görülen sorunlar, grup terapisinde sorun olan üyeler, psikodramaya giriş bilgisi, psikodramanın temel kavramları, unsurları, temel ve yardımcı teknikleri, psikodramada oyunlar konularıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Yalom, ID., Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği, 3. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1992.
2. Vinogradov, S., Yalom, ID., Grup Psikoterapisi. Compos Mentis Yayınları, Ankara, 1996.
3. Yalom, I., Kısa Süreli Grup Teorileri. Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2003.
4. Acar, NV., Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, 5. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005.
5. Altınay, D., Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınevi, 2019.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %