PSI410 Postmodern TerapilerKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI410
Course Name: Postmodern Terapiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı postmodern terapilerin özelliklerini, felsefi temellerini ve uygulama özelliklerini öğrencilere öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders postmodern terapilerin neler olduğu, tarihsel gelişimi, kuramsal temeli ve uygulama özellikleri konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Postmodern terapilerin temel özelliklerini açıklayabilir.
2) Postmodern terapilerin temel felsefesini açıklayabilir.
3) Postmodern terapilerin ortak özelliklerini açıklayabilir.
4) Bu terapi yaklaşımlarının uygulama özelliklerini açıklayabilir.
5) Postmodern terapileri birbiriyle karşılaştırabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kuramsal Çerçeve: Pozitivist Kuramdan Postmodern Paradigmaya
2) Kuramsal Çerçeve: Pozitivist Kuramdan Postmodern Paradigmaya II
3) Sosyal Yapılandırmacılık
4) Sosyal Yapılandırmacılık II
5) Postmodern Terapilerin Ortak Özellikleri
6) Postmodern Kuramlar: Öyküsel Terapi
7) Postmodern Kuramlar: Çözüm Odaklı Terapi
8) Duygu Odaklı Terapi
9) Kabul ve Kararlılık Terapisi
10) Şema Terapi
11) Feminist Terapi
12) Farkındalık Temelli Terapiler
13) Postmodern Aile Terapileri
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Işık Terzi, Ş. & Ergüner Tekinalp, B. (2013). Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Pegem Akademi: Ankara.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 10 10
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170