Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin ve kaynakların tanıtılması |
|
2) |
Koruyucu fizyoterapi amaçları, hedef grupları ve genel prensipler |
|
3) |
Birincil koruma ve koruyucu fizyoterapi yöntemleri |
|
4) |
İkincil koruma ve fizyoterapi yöntemleri |
|
5) |
Üçüncül koruma ve fizyoterapi yöntemleri |
|
6) |
Yaralanma nedenlerinin incelenmesi |
|
7) |
Proprioseptif duyunun önemi |
|
8) |
Kanıta dayalı koruyucu fizyoterapi |
|
9) |
Eklem koruma teknikleri |
|
10) |
Farklı yaş gruplarında risk faktörleri ve eğitimi |
|
11) |
Ortopedik cerrahi sonrası koruma yöntemleri |
|
12) |
Vaka sunumu |
|
13) |
Vaka sunumu ve tartışma |
|
14) |
Genel tekrar ve tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Velicangil Sıtkı. Koruyucu hekimlik ve halk sağlığı, : İstanbul Üniversitesi Yayınları,1965
2- Friis RH, Sellers TA. Sudbury, Mass:Jones and Bartlett Publishers, 2009.
3- Bowling A, Ebrahim S. Handbook of health research methods: investigation, measurement and analysis, Maidenhead:Open University
Press, 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Velicangil Sıtkı. Koruyucu hekimlik ve halk sağlığı, : İstanbul Üniversitesi Yayınları,1965
2- Friis RH, Sellers TA. Sudbury, Mass:Jones and Bartlett Publishers, 2009.
3- Bowling A, Ebrahim S. Handbook of health research methods: investigation, measurement and analysis, Maidenhead:Open University
Press, 2007. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
2 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
2 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
3 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
3 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
3 |
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
3 |
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
3 |
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
2 |
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
1 |