Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM215 | ||||
Course Name: | Sağlığın Değerlendirilmesi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Derya Avan Çınar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere sağlık durumu değerlendirmesi ve yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık/hastalık kavramı, veri toplama, fiziksel muayene yöntemleri, biyo-fikizsel, psikososyal, mental ve spiritüel durumun tanılaması, sistemleri değerlendirilmesi, farklı kültürden gelen hastalara yaklaşım konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikososyal ve mental durumu tanılayabilme. 2) Sağlık ve hastalık kavramlarını bilebilme. 3) Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilebilme. 4) Bireyin yaşam bulgularını gelişimsel dönemlere göre değerlendirebilme. 5) Fizik muayene becerilerini bilebilme ve uygulayabilme. 6) Veri toplama çeşitli yöntemlerini bilebilme ve uygulayabilme. 7) Uygun görüşme teknikleri kullanarak kapsamlı sağlık öyküsü alabilme. 8) Sistemlerin değerlendirilmesini bilebilme ve uygulayabilme. 9) Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilebilme 10) Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık/hastalık kavramları, Veri toplama yöntemleri | |
2) | Genel durum tanılaması (yaşam bulguları, ağrı tanılaması), fiziksel muayene araç-gereçleri, fizik muayene pozisyonları | |
3) | Psikososyal ve mental durumun tanılaması | |
4) | Deri, saç ve tırnakların değerlendirilmesi | |
5) | Baş-boyun, burun ve ağız tanılaması | |
6) | Göz ve kulak muayenesi | |
7) | Toraks ve akciğerlerin değerlendirilmesi | |
8) | Meme ve aksillanın değerlendirilmesi | |
9) | Kalp damarlarının tanılamasıPeriferal damarların tanılaması | |
10) | Abdomen ve gastrointestinal tanılama | |
11) | Genito-üriner organların tanılanması,Anüs, rektum ve prostatın tanılanması | |
12) | Kas iskelet sisteminin tanılanması | |
12) | Kas iskelet sisteminin tanılanması | |
13) | Sinir sisteminin tanılaması | |
14) | Transkültürel hemşirelik - Spiritüel Yaklaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Aştı TA, Karadağ A.(Ed.): Hemşirelik Esasları: Hemşirelik ve Sanatı. Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2017. -Sağlık tanılaması ve fiziksel muayene / Editör: Nuray Enç ; Editör yardımcısı : Hilal Uysal ; Yazar : Nuray Enç, Hilal Uysal, Zeliha Tülek, Havva Öz-Alkan 2018 - Aslan, F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verm. Akademisyen Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Aştı TA, Karadağ A.(Ed.): Hemşirelik Esasları: Hemşirelik ve Sanatı. Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2017. -Sağlık tanılaması ve fiziksel muayene / Editör: Nuray Enç ; Editör yardımcısı : Hilal Uysal ; Yazar : Nuray Enç, Hilal Uysal, Zeliha Tülek, Havva Öz-Alkan 2018 - Aslan, F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verm. Akademisyen Kitabevi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 3 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 2 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | 1 |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 2 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | 2 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | 1 |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 1 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |