HEM215 Sağlığın DeğerlendirilmesiKurumsal BilgilerAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM215
Course Name: Sağlığın Değerlendirilmesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Derya Avan Çınar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere sağlık durumu değerlendirmesi ve yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Sağlık/hastalık kavramı, veri toplama, fiziksel muayene yöntemleri, biyo-fikizsel, psikososyal, mental ve spiritüel durumun tanılaması, sistemleri değerlendirilmesi, farklı kültürden
gelen hastalara yaklaşım konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikososyal ve mental durumu tanılayabilme.
2) Sağlık ve hastalık kavramlarını bilebilme.
3) Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilebilme.
4) Bireyin yaşam bulgularını gelişimsel dönemlere göre değerlendirebilme.
5) Fizik muayene becerilerini bilebilme ve uygulayabilme.
6) Veri toplama çeşitli yöntemlerini bilebilme ve uygulayabilme.
7) Uygun görüşme teknikleri kullanarak kapsamlı sağlık öyküsü alabilme.
8) Sistemlerin değerlendirilmesini bilebilme ve uygulayabilme.
9) Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilebilme
10) Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık/hastalık kavramları, Veri toplama yöntemleri
2) Genel durum tanılaması (yaşam bulguları, ağrı tanılaması), fiziksel muayene araç-gereçleri, fizik muayene pozisyonları
3) Psikososyal ve mental durumun tanılaması
4) Deri, saç ve tırnakların değerlendirilmesi
5) Baş-boyun, burun ve ağız tanılaması
6) Göz ve kulak muayenesi
7) Toraks ve akciğerlerin değerlendirilmesi
8) Meme ve aksillanın değerlendirilmesi
9) Kalp damarlarının tanılamasıPeriferal damarların tanılaması
10) Abdomen ve gastrointestinal tanılama
11) Genito-üriner organların tanılanması,Anüs, rektum ve prostatın tanılanması
12) Kas iskelet sisteminin tanılanması
12) Kas iskelet sisteminin tanılanması
13) Sinir sisteminin tanılaması
14) Transkültürel hemşirelik - Spiritüel Yaklaşım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aştı TA, Karadağ A.(Ed.): Hemşirelik Esasları: Hemşirelik ve Sanatı. Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2017.
-Sağlık tanılaması ve fiziksel muayene / Editör: Nuray Enç ; Editör yardımcısı : Hilal Uysal ; Yazar : Nuray Enç, Hilal Uysal, Zeliha Tülek,
Havva Öz-Alkan 2018
- Aslan, F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verm. Akademisyen Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: Aştı TA, Karadağ A.(Ed.): Hemşirelik Esasları: Hemşirelik ve Sanatı. Akademi Yayıncılık, İstanbul, 2017.
-Sağlık tanılaması ve fiziksel muayene / Editör: Nuray Enç ; Editör yardımcısı : Hilal Uysal ; Yazar : Nuray Enç, Hilal Uysal, Zeliha Tülek,
Havva Öz-Alkan 2018
- Aslan, F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verm. Akademisyen Kitabevi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 3
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 2
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 2
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 1
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 2
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 1
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 30