Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kronik Hastalık Tanımı, Epidemiyolojisi, Etiyolojisi Ve Kronik Hastalığın
Toplumsal Yönü |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
2) |
Kronik Hastalıklardan Korunma |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
3) |
Kronik Hastalıkların Yönetiminde Hemşirenin Rolü |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
4) |
Kronik Hastalıkların Birey, Aile ve Toplum Üzerine Etkisi |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
5) |
Kronik Hastalıklara Uyum Süreci |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
6) |
Kronik Hastalıklarda Özbakım Süreci |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
7) |
Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Bakım Süreci |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
8) |
Kronik Hastalıklarda Rehabilitasyon ve Sosyal Destek |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
9) |
Kronik Hastalıklarda Evde Bakım Süreci |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
10) |
Kronik Hastalıklarda Yönetim Modelleri |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
11) |
Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesini Yükseltme Uygulamaları |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
13) |
Kronik Hastalıklarda Özbakım Eğitimi |
Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
|
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
|
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
|
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
|
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
|
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
|
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
|
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
|
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
|
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
|