FTR362 Ağrı ve FizyoterapiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR362
Course Name: Ağrı ve Fizyoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Okan Şahin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders akut ve kronik ağrının patofizyolojisini ve fizyoterapi yöntemlerini öğretmeyi amaçlar
Dersin İçeriği: Ağrı Tanımı
Ağrının Sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
Ağrının Nöroanatomisi
Ağrının Modülasyon Mekanizması
Periferik ve Santral Sensitizasyon
Kronik Ağrı
Ağrı ve otonom disfonksiyon ilişkisi
Fibromiyalji Sendromu
Miyofasiyal Ağrı Sendromu
Ağrı ve Egzersiz
Ağrı ve Stres İlişkisi
Kronik Ağrıda Fizyoterapi
Ağrı yönetimi
Ağrı tedavisinde güncel yaklaşımlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağrının tanımını yapabilme ve sınıflandırabilme
2) Ağrının nöroanatomisini öğrenebilme
3) Kronik ağrıda modülasyon mekanizmalarını açıklayabilme
4) Ağrı tedavisinde fizyoterapi yaklaşımlarını uygulayabilme
5) Ağrı tedavisini planlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ağrı Tanımı
2) Ağrının Sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
3) Ağrının Nöroanatomisi
4) Ağrının Modülasyon Mekanizması
5) Periferik ve Santral Sensitizasyon
6) Kronik Ağrı
7) Ağrı ve Otonom disfonksiyon ilişkisi
8) Fibromiyalji Sendromu
9) Miyofasiyal Ağrı Sendromu
10) Ağrı ve Egzersiz
11) Ağrı ve Stres İlişkisi
12) Ağrı Yönetimi
13) Kronik ağrıda fizyoterapi
14) Ağrı tedavisinde güncel yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Serdar Erdine. Ağrı Sendromları ve Tedavileri, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1987.
2.Serdar Erdine. Ağrı, 3.Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2007
3.Serdar Erdine. Algolojide Girişimsel Yöntemler, Nobel Kitabevi 2011
4. Raj Prithi, et al. Interventional pain management: image-guided procedures. Elsevier Health Sciences, 2008
Diğer Kaynaklar: 1.Serdar Erdine. Ağrı Sendromları ve Tedavileri, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1987.
2.Serdar Erdine. Ağrı, 3.Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2007
3.Serdar Erdine. Algolojide Girişimsel Yöntemler, Nobel Kitabevi 2011
4. Raj Prithi, et al. Interventional pain management: image-guided procedures. Elsevier Health Sciences, 2008

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 3
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58