FTR458 Kadın SağlığıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR458
Course Name: Kadın Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kadın sağlığı ile ilgili hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon programının oluşturulması hakkında bilgi edindirmek
Dersin İçeriği: Aile planlaması, hamilelik süreci, antenatal bakım, doğum evreleri, doğum yöntemleri, prenatal ve postnatal egzersizler, ürojinekoloji, osteoporoz rehabilitasyonu, menopoz rehabilitasyonu ve meme kanserinde rehabilitasyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Obstetrik ve ürojinekolojik rehabilitasyonda fizyoterapistin ekip çalışmasında görevlerini açıklayabilme
2) menopoz rehabilitasyonunda uygun egzersiz programı oluşturabilme
3) Meme kanserinde kompleks boşaltıcı fizyoterapiyi planlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pelvik Taban Rehabilitasyonu
2) Pelvik Taban Rehabilitasyonu
3) Kadın sağlığı ve ortopedik rehabilitasyon
4) Kadın sağlığı ve ortopedik rehabilitasyon
5) Pelvik Organ Prolapsusu
6) Kadın Sağlığı ve Menopoz
7) Meme ve Genital Organ kanserlerinde rehabilitasyon
8) İnkontinans ve Rehabilitasyonu
9) İnkontinans ve Rehabilitasyonu
10) Kız Çocuklarda Üriner ve Fekal İnkontinans
11) Fasya ve Pelvik Taban
12) Geriatride Pelvik Taban
13) Geriatride Pelvik Taban
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bo K., Berghmans B., Morkved S., Van Kampen M., Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor, Bridging Science and Clinical
Practice, 2007, ISBN:9780443101465.
2. Földi M., Földi E., ?Földi?s Textbook of Lymphology: for Physicians and Lymphedema Therapists, 2012, SBN-13: 978-0723436461 ISBN
10: 0723436460
3. Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ed: Akbayrak T. Pelikan Yayıncılık, 2016, Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1. Bo K., Berghmans B., Morkved S., Van Kampen M., Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor, Bridging Science and Clinical
Practice, 2007, ISBN:9780443101465.
2. Földi M., Földi E., ?Földi?s Textbook of Lymphology: for Physicians and Lymphedema Therapists, 2012, SBN-13: 978-0723436461 ISBN
10: 0723436460
3. Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Ed: Akbayrak T. Pelikan Yayıncılık, 2016, Ankara.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 1
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 1
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 72