Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı & Giriş |
|
2) |
Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş |
|
3) |
Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş |
|
4) |
Kontrol İfadeleri, Döngüler ve Fonksiyonlar |
|
5) |
Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar |
|
6) |
Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar |
|
7) |
Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler |
|
8) |
Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler |
|
9) |
Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme |
|
10) |
Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme |
|
11) |
Statik Üye Değişken ve Fonksiyon |
|
12) |
Const Sınıf Nesneleri, Üye Değişken ve Fonksiyonlar |
|
13) |
UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları |
|
14) |
UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme |
2 |
12) |
Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. |
3 |
13) |
Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme |
2 |
14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|