KIM425 Kozmetik KimyasıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM425
Course Name: Kozmetik Kimyası
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NÜKTE TOPRAKSEVER
Dersi Veren(ler): Nükte Topraksever
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kozmetik ürünlerin kimyasal bileşimi ve üretimi hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Kozmetik kimyasının tarihi, kozmetik ürünlerin kimyasal bileşimi, kozmetik ürünlerin üretiminde kullanılan kimyasallar ve bu kimyasalların işlevleri, sıklıkla kullanılan kozmetik ürünlerin üretim prosedürleri, kozmetik ürünlerde bulunan zararlı kimyasallar ve bunların tayin yöntemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler klasik ve enstrümental teknikler ile analiz basamaklarını öğreneceklerdir.
2) Kimyasal analiz basamaklarını, olası hataları, hesaplamaları öğreneceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kozmetik tarihi ve kozmetiklerin sınıflandırılması -
2) Kozmetikte organik bileşikler -
3) Yüzey aktivite ve yüzey aktif maddeler -
4) Emülsiyonlar ve temizlik -
5) çeşitli kozmetik ürünler hakkında öğrencilere ödevlerin verilmesi -
6) Öğrenci sunumları ve ürünlerin yapıları hakkında tartışma -
7) Öğrenci sunumları ve ürünlerin yapıları hakkında tartışma -
8) Arasınav -
9) Kozmetik ürün laboratuvar uygulamaları -
10) Kozmetik ürün laboratuvar uygulamaları -
11) Kozmetik ürünlerin tayin yöntemleri ve analizi -
12) Kozmetik ürünlerin tayin yöntemleri ve analizi -
13) Kozmetik ürün laboratuvar uygulamaları -
14) Öğrenci sunumları -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Handbook of Cosmetic Science and Technology 3rd Edt., Editors: A.O. Barel, M. Paye, H.I. Maibach, 2009. 2. Ders Notları
John V.Simmons, The Science of cosmetics, Scholium publishing (1995)Prof.Dr.Kasım Cemal Güven,Tıbbi ve Kozmetik formülleri , Nobel Yayınevi (2001)André O. Barel, Marc Paye, Howard I. Maibach, Handbook of Cosmetic Science and Technology, CRS press (2014)
Diğer Kaynaklar: Handbook of Cosmetic Science and Technology 3rd Edt., Editors: A.O. Barel, M. Paye, H.I. Maibach, 2009. 2. Ders Notları
John V.Simmons, The Science of cosmetics, Scholium publishing (1995)Prof.Dr.Kasım Cemal Güven,Tıbbi ve Kozmetik formülleri , Nobel Yayınevi (2001)André O. Barel, Marc Paye, Howard I. Maibach, Handbook of Cosmetic Science and Technology, CRS press (2014)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 1
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76