CHM326 Computer Applications in Chemical EngineeringKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM326
Course Name: Kimya Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ
Dersi Veren(ler): YAĞMUR BİLİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere bir proses simülasyon paket programının (ChemCAD) kullanımını yatışkın halde bütün incelikleriyle öğretirken dinamik sistemler için de simülasyon örnekleri vermek, öğrencilerin tasarım yeteneğini geliştirmek ve bireysel tasarım becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Kimya mühendisliğinde bilgisayar uygulamaları ile ilgili temel bilgiler; kimya mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanılan yöntemler; ChemCAD simülasyon bilgisayar paket programı: Arayüzünün tanıtımı, mühendislik birimlerinin ve termodinamik denklemlerin seçimi, ısı değiştiriciler, reaktörler, ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanlar (flash ayirma, distilasyon vb.), üretim proseslerinin simülasyonu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir proses simülasyon paket programının (CHEMCAD) kullanımı hakkında bilgi sahibi olunur
2) CHEMCAD simülasyon bilgisayar paket programında mühendislik birimlerinin ve termodinamik denklemlerin seçimi hakkında bilgi sahibi olunur
3) CHEMCAD simülasyon bilgisayar paket programında ısı değiştirici ve reaktörlerin simülasyonu gerçekleştirilir.
4) CHEMCAD simülasyon bilgisayar paket programında ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanların simülasyonu gerçekleştirilir
5) Kimya mühendisliği üretim proseslerinin ChemCAD simülasyon bilgisayar paket programında simülasyonunu gerçekleştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kimya Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamalarına Giriş Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
2) Kimya Mühendisliği Problemlerinin çözümünde yöntemler Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
3) Proses Akış Diyagramları Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
4) ChemCAD Programına Giriş, Program Arayüzünün Tanıtımı, Ekipmanlar Hakkında Temel Bilgiler Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
5) Mühendislik birimlerinin ve termodinamik denklemlerin seçimi Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
6) Karıştırıcı, Akış Bölücü, Pompa, Kompresor Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
7) Isı Değiştiriciler Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Reaktörler Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
10) Reaktörler-Devam Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
11) Ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanlar (Flaş kolon, Distilasyon kolonu vb.) Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
12) Ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanlar (Flaş kolon, Distilasyon kolonu vb.)-Devam Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
13) Üretim proseslerinin simülasyonu Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
14) Üretim proseslerinin simülasyonu-devam Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Process Simulation Essentials Example Book, Chemstations, 2016
*CHEMCAD User Guide, Version 7, Chemstations, 2016
*Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A.., ‘Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 2009
*Fogler, H.S., ‘Elements of Chemical Reaction Engineering’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 1999
*Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbot, M.M., ‘Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics’, 5. Edition, Singapore, 1996.
Diğer Kaynaklar: *Process Simulation Essentials Example Book, Chemstations, 2016
*CHEMCAD User Guide, Version 7, Chemstations, 2016
*Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A.., ‘Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 2009
*Fogler, H.S., ‘Elements of Chemical Reaction Engineering’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 1999
*Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbot, M.M., ‘Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics’, 5. Edition, Singapore, 1996.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 8 24
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 15 15
Juri 1 15 15
Toplam İş Yükü 136