Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHM326 | ||||
Course Name: | Kimya Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere bir proses simülasyon paket programının (ChemCAD) kullanımını yatışkın halde bütün incelikleriyle öğretirken dinamik sistemler için de simülasyon örnekleri vermek, öğrencilerin tasarım yeteneğini geliştirmek ve bireysel tasarım becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Kimya mühendisliğinde bilgisayar uygulamaları ile ilgili temel bilgiler; kimya mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanılan yöntemler; ChemCAD simülasyon bilgisayar paket programı: Arayüzünün tanıtımı, mühendislik birimlerinin ve termodinamik denklemlerin seçimi, ısı değiştiriciler, reaktörler, ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanlar (flash ayirma, distilasyon vb.), üretim proseslerinin simülasyonu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir proses simülasyon paket programının (CHEMCAD) kullanımı hakkında bilgi sahibi olunur 2) CHEMCAD simülasyon bilgisayar paket programında mühendislik birimlerinin ve termodinamik denklemlerin seçimi hakkında bilgi sahibi olunur 3) CHEMCAD simülasyon bilgisayar paket programında ısı değiştirici ve reaktörlerin simülasyonu gerçekleştirilir. 4) CHEMCAD simülasyon bilgisayar paket programında ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanların simülasyonu gerçekleştirilir 5) Kimya mühendisliği üretim proseslerinin ChemCAD simülasyon bilgisayar paket programında simülasyonunu gerçekleştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kimya Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamalarına Giriş | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
2) | Kimya Mühendisliği Problemlerinin çözümünde yöntemler | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
3) | Proses Akış Diyagramları | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
4) | ChemCAD Programına Giriş, Program Arayüzünün Tanıtımı, Ekipmanlar Hakkında Temel Bilgiler | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
5) | Mühendislik birimlerinin ve termodinamik denklemlerin seçimi | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
6) | Karıştırıcı, Akış Bölücü, Pompa, Kompresor | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
7) | Isı Değiştiriciler | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Reaktörler | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
10) | Reaktörler-Devam | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
11) | Ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanlar (Flaş kolon, Distilasyon kolonu vb.) | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
12) | Ayırma işlemlerinde kullanılan ekipmanlar (Flaş kolon, Distilasyon kolonu vb.)-Devam | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
13) | Üretim proseslerinin simülasyonu | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
14) | Üretim proseslerinin simülasyonu-devam | Ders Kitabı, Diğer Kaynaklar |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | *Process Simulation Essentials Example Book, Chemstations, 2016 *CHEMCAD User Guide, Version 7, Chemstations, 2016 *Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A.., ‘Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 2009 *Fogler, H.S., ‘Elements of Chemical Reaction Engineering’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 1999 *Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbot, M.M., ‘Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics’, 5. Edition, Singapore, 1996. |
Diğer Kaynaklar: | *Process Simulation Essentials Example Book, Chemstations, 2016 *CHEMCAD User Guide, Version 7, Chemstations, 2016 *Turton, R., Bailie, R.C., Whiting, W.B., Shaeiwitz, J.A.., ‘Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 2009 *Fogler, H.S., ‘Elements of Chemical Reaction Engineering’, 3. Edition, Prentice Hall, lnc., New Jersey, 1999 *Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbot, M.M., ‘Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics’, 5. Edition, Singapore, 1996. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 2 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 3 | 8 | 24 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Juri | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 |