MIM233 Maket-ModlajKurumsal BilgilerAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM233
Course Name: Maket-Modlaj
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BATUHAN İLGÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Nur ESİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimar adaylarının çok boyutlu tasarım yetenek ve becerilerini, sanatçı kimliklerini, yaratıcılıklarını tanımlanan farklı kapsam ve ölçekte problemler aracılığı ile geliştirmek.
Dersin İçeriği: Tasar öğe ve ilkelerini resim, rölyef-doku, heykel, iç mekan donatıları, endüstri ürünlerinde okuma ve yorumlama/Modlaj araç ve gereçlerini tanıtma/Yüzey, kitle tasarımlarını öğretme ve uygulatma/tasarlanan modeli 3 boyutlu modelleme ve maket ile oluşturma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biçim oluşumunu kavramsal açıdan irdeleme becerisi kazanır.
2) Biçim-işlev-teknoloji ilişkisini irdeleme becerisi kazanır
3) Yüzey-cephe katmanlaşmasında kavramları kullanma becerisi kazanır
4) Bağlam- heykel ilişkisini yorumlayarak çevresel sanatı kavrama becerisi kazanır.
5) Tasarımla ilgili disiplinler hakkında yorum yapabilme becerisi kazanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel anlatım Yok
2) Tasar öğe ve ilkelerinin ve mimarlık kavramlarının anlatımı / Mimarların mimarlık eserleri ile diğer tasarımlarının araştırılmasına ilişkin araştırma çalışması ve poster ödevi Yok
3) Mimarların iç mekan donatıları, endüstri ürünleri ve benzeri tasarımları ile mimari kimlikleri arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden okunması ve yorumlanması (20. yy. öncesi - Bauhaus- Modern Mimari dönemi) / Yüzey - cephe katmanlaşmasının araştırılması ve poster ödev Yok
4) Yüzey- cephe katmanlaşmasında kavramların kullanımının irdelenmesi / yüzey tasarım çalışması eskizleri (doku - rölyef) Yok
5) Yüzey- cephe katmanlaşmasında kavramların kullanımının irdelenmesi / yüzey tasarım çalışması eskizleri (pattern – malzeme – yüzey hareketi vb) Yok
6) Biçim oluşumunun kavramsal irdelemesi ve yaratıcılığın etkisini okuma / Modern sanat eserleri ve heykel konusunda araştırma çalışması ve poster ödevi Yok
7) Heykel sanatında biçim ve soyut- somut kavramlarının irdelenmesi Yok
8) Vize Haftası Yok
9) Heykel tasarım çalışması eskizleri (tekil heykel çalışması) Yok
10) Bağlam – heykel ilişkisi, çevresel sanat kavramlarının irdelenmesi, kentsel mekanda sanat ögelerinin araştırılması Yok
11) Kentsel mekanda heykel tasarımı çalışması eskizleri ve sunumu Yok
12) Biçim-işlev-teknoloji kavramlarının endüstri ürünleri tasarımında irdelenmesi / Endüstri Ürünleri tasarımı konusunun araştırılması ve poster ödevi Yok
13) Endüstri ürünleri tasarımı çalışması eskizleri ve sunumu Yok
14) Final teslimi ön hazırlığı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aytuğ, A., Modlaj, Elektronik ortamda ders notu, PPT
Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY, 1951.
Ching, F.,D.,K., Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Sevgi Lökçe, Yem Yayınları, İstanbul Eylül 2002
Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi; İstanbul, 2007
Farrelly, L., Fundamentals of Architecture, Academia, AVA Publishing, 2007.
Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, MIT Press, 1964. (Remzi Kitabevi, 2010)
Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul,2009
Diğer Kaynaklar: Aytuğ, A., Modlaj, Elektronik ortamda ders notu, PPT
Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY, 1951.
Ching, F.,D.,K., Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Sevgi Lökçe, Yem Yayınları, İstanbul Eylül 2002
Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi; İstanbul, 2007
Farrelly, L., Fundamentals of Architecture, Academia, AVA Publishing, 2007.
Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, MIT Press, 1964. (Remzi Kitabevi, 2010)
Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul,2009

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi 3
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi 3
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 116