Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM233 | ||||
Course Name: | Maket-Modlaj | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BATUHAN İLGÜN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Nur ESİN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimar adaylarının çok boyutlu tasarım yetenek ve becerilerini, sanatçı kimliklerini, yaratıcılıklarını tanımlanan farklı kapsam ve ölçekte problemler aracılığı ile geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Tasar öğe ve ilkelerini resim, rölyef-doku, heykel, iç mekan donatıları, endüstri ürünlerinde okuma ve yorumlama/Modlaj araç ve gereçlerini tanıtma/Yüzey, kitle tasarımlarını öğretme ve uygulatma/tasarlanan modeli 3 boyutlu modelleme ve maket ile oluşturma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biçim oluşumunu kavramsal açıdan irdeleme becerisi kazanır. 2) Biçim-işlev-teknoloji ilişkisini irdeleme becerisi kazanır 3) Yüzey-cephe katmanlaşmasında kavramları kullanma becerisi kazanır 4) Bağlam- heykel ilişkisini yorumlayarak çevresel sanatı kavrama becerisi kazanır. 5) Tasarımla ilgili disiplinler hakkında yorum yapabilme becerisi kazanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel anlatım | Yok |
2) | Tasar öğe ve ilkelerinin ve mimarlık kavramlarının anlatımı / Mimarların mimarlık eserleri ile diğer tasarımlarının araştırılmasına ilişkin araştırma çalışması ve poster ödevi | Yok |
3) | Mimarların iç mekan donatıları, endüstri ürünleri ve benzeri tasarımları ile mimari kimlikleri arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden okunması ve yorumlanması (20. yy. öncesi - Bauhaus- Modern Mimari dönemi) / Yüzey - cephe katmanlaşmasının araştırılması ve poster ödev | Yok |
4) | Yüzey- cephe katmanlaşmasında kavramların kullanımının irdelenmesi / yüzey tasarım çalışması eskizleri (doku - rölyef) | Yok |
5) | Yüzey- cephe katmanlaşmasında kavramların kullanımının irdelenmesi / yüzey tasarım çalışması eskizleri (pattern – malzeme – yüzey hareketi vb) | Yok |
6) | Biçim oluşumunun kavramsal irdelemesi ve yaratıcılığın etkisini okuma / Modern sanat eserleri ve heykel konusunda araştırma çalışması ve poster ödevi | Yok |
7) | Heykel sanatında biçim ve soyut- somut kavramlarının irdelenmesi | Yok |
8) | Vize Haftası | Yok |
9) | Heykel tasarım çalışması eskizleri (tekil heykel çalışması) | Yok |
10) | Bağlam – heykel ilişkisi, çevresel sanat kavramlarının irdelenmesi, kentsel mekanda sanat ögelerinin araştırılması | Yok |
11) | Kentsel mekanda heykel tasarımı çalışması eskizleri ve sunumu | Yok |
12) | Biçim-işlev-teknoloji kavramlarının endüstri ürünleri tasarımında irdelenmesi / Endüstri Ürünleri tasarımı konusunun araştırılması ve poster ödevi | Yok |
13) | Endüstri ürünleri tasarımı çalışması eskizleri ve sunumu | Yok |
14) | Final teslimi ön hazırlığı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Aytuğ, A., Modlaj, Elektronik ortamda ders notu, PPT Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY, 1951. Ching, F.,D.,K., Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Sevgi Lökçe, Yem Yayınları, İstanbul Eylül 2002 Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi; İstanbul, 2007 Farrelly, L., Fundamentals of Architecture, Academia, AVA Publishing, 2007. Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, MIT Press, 1964. (Remzi Kitabevi, 2010) Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul,2009 |
Diğer Kaynaklar: | Aytuğ, A., Modlaj, Elektronik ortamda ders notu, PPT Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY, 1951. Ching, F.,D.,K., Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Sevgi Lökçe, Yem Yayınları, İstanbul Eylül 2002 Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi; İstanbul, 2007 Farrelly, L., Fundamentals of Architecture, Academia, AVA Publishing, 2007. Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, MIT Press, 1964. (Remzi Kitabevi, 2010) Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul,2009 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi | |
2) | Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi | 3 |
3) | Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak | |
4) | Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak | |
5) | Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek | |
6) | Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi | 3 |
7) | Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak | |
8) | Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama | |
9) | Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 116 |