Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEK463 | ||||
Course Name: | Isıtma ve Havalandırma Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜRŞAT TANRIVER | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | -Termodinamik” “Isı Geçişi” “Akışkanlar Mekaniği” ve ders konusu arasında bağ kurabilmesi. -Isıtma ve Havalandırma” tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi. -Isıtma ve Havalandırma problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması. -Bina ve taşıt ısıtma havalandırması alanlarında enerji tüketimi, ısı geçişi ve yoğuşma ile karbon ayak izi hesaplamalarını yapabilmesi. |
Dersin İçeriği: | - Akışkanlar Mekaniği, Isı Geçişinin temelleri - Binalarda terleme ve yoğuşma - İnsan fizyolojisi ve ısıl konfor - Isı kaybı hesapları - Isıtıcı seçimi ve yerleştirilmesi - Sıcak sulu ısıtma tesisatı - Dolaşım pompaları - Yakacaklar, kazanlar ve kazan daireleri - Bacalar - Boyler hesabı - Genleşme depoları ve güvenlik boruları - Otomatik kontrol - Isı yalıtımı projesi_Bina Enerji Tüketimi Hesabı - Isıtma projesi - Karbon ayak-izi hesabı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “Termodinamik” ve “Isı Geçişi” arasında bağ kurabilmesi, • Isı Geçişi tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • Isı geçişi problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Elektronik, biyoteknoloji ve farmakoloji, yenilenebilir enerji ve nanoteknoloji tıp mühendisliği gibi mühendisliğin değişik alanlarında ısı geçişi hesaplamalarını yapabilmesi, • “Akışkanlar Mekaniği” ve “Isı Geçişi” arasında bağ kurabilmesidir. 2) Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “Termodinamik” “Isı Geçişi” “Akışkanlar Mekaniği” ve ders konusu arasında bağ kurabilmesi, • “Isıtma ve Havalandırma” tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • Isıtma ve Havalandırma problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Bina ve taşıt ısıtma havalandırması alanlarında enerji tüketimi, ısı geçişi ve yoğuşma ile karbon ayak izi hesaplamalarını yapabilmesi, beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akışkanlar Mekaniği, Isı Geçişinin temelleri. | |
2) | Binalarda terleme ve yoğuşma , İnsan fizyolojisi ve ısıl konfor. | |
3) | Isı kaybı hesapları. | |
4) | Isıtıcı seçimi ve yerleştirilmesi , Sıcak sulu ısıtma tesisatı. | |
5) | Dolaşım pompaları, kazanlar ve kazan daireleri. | |
6) | Bacalar ve Boyler hesabı. | |
7) | Genleşme depoları, Güvenlik boruları ve Otomatik kontrol. | |
8) | Ara Sınav. | |
9) | Isı yalıtımı projesi, Bina Enerji Tüketimi Hesabı. | |
10) | Isı yalıtımı projesi, Bina Enerji Tüketimi Hesabı. | |
11) | Isı yalıtımı projesi, Bina Enerji Tüketimi Hesabı. | |
12) | Isıtma projesi. | |
13) | Isıtma projesi. | |
14) | Karbon ayak-izi hesabı. | |
15) | Final Sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Heating, Ventilating and Air Conditioning Analysis and Design, F.C. McQuiston, J.D. Parker 2. Air Conditioning Principles and Systems : An Energy Approach, E.G. Pita. 3. Heating and Cooling of Buildings : Design for Efficiency, P. Curtiss. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Isıtma ve Havalandırma Tekniği, W. Raiss, F. Roedler. Çeviren : U. Köktürk. 2. Kalorifer Tesisatı Proje Hazırlama Teknik Esasları, TMMOB Yayın No:84. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Arazi Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 14 | 3 | 42 | ||||
Final | 14 | 1 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 182 |