Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ortezler ve sınıflandırması |
|
2) |
Alt ekstremite ortezleri |
|
3) |
Kalça dislokasyonu, club foot, genu varum, valgum, rekurvatum ortezleri |
|
4) |
Ortopedik durumlarda alt ekstremite ortezleri: Yük taşıyıcı ortezlere, kırık ortezleri |
|
5) |
Korse ve collarlar: Milwaukee, Boston korse, skolyoz korsesi |
|
6) |
Asistif teknoloji |
|
7) |
Amputasyon teknikleri |
|
8) |
Alt ekstremite protezleri |
|
9) |
Alt ekstremite protezleri |
|
10) |
Diz dezartikülasyonu, transfemoral ampütasyon, seviyeleri, protezler, süspansiyon, yük taşıma, friksiyon sistemleri, protez diz eklemleri |
|
11) |
Üst ekstremite ampütasyonları/protezleri: El bileği dezartikülasyonu, trans radyal ampütasyon, seviyeleri ve protezleri, mekanik prostetik protez el, kanca, Herness sistemi, miyoelektrik protez |
|
12) |
Üst ekstremite ampütasyonları/protezleri: miyoelektrik protezler, duyu ve algılayıcılı yüksek teknolojili protezler |
|
13) |
Üst ve alt ektremite kongenital malformasyonları, ampütasyonlar, ortoprotezleri |
|
14) |
Genel tekrar ve tartışma |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Tatari, M. H., Demirkıran, N. D., & Erduran, M. (2019). Primer Diz Artroplastisi.
2.Kanıta dayalı ayak ortez tedavisi/ Alireza Vasefnia. (2022). Hipokrat Yayınevi.
3.Mert İLHAN, & Fatih ERBAHÇECİ. (2023). Lateral Ayak Bileği Yaralanmasının Rehabilitasyonunda Kullanılan Ortez Yaklaşımlarının Etkinliği.
4.Onat, Ş. Ş., Erkin, G., & Özel, S. (2014). Genç ve Yaşlı İnmeli Hastalarda Ortez Tercihleri. Journal of Physical Medicine & Rehabilitation Sciences, 17(2), 73–78. |
Diğer Kaynaklar: |
1.Tatari, M. H., Demirkıran, N. D., & Erduran, M. (2019). Primer Diz Artroplastisi.
2.Kanıta dayalı ayak ortez tedavisi/ Alireza Vasefnia. (2022). Hipokrat Yayınevi.
3.Mert İLHAN, & Fatih ERBAHÇECİ. (2023). Lateral Ayak Bileği Yaralanmasının Rehabilitasyonunda Kullanılan Ortez Yaklaşımlarının Etkinliği.
4.Onat, Ş. Ş., Erkin, G., & Özel, S. (2014). Genç ve Yaşlı İnmeli Hastalarda Ortez Tercihleri. Journal of Physical Medicine & Rehabilitation Sciences, 17(2), 73–78. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
2 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
2 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
3 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
2 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
3 |
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
1 |
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
2 |
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
1 |
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
2 |
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
1 |