Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ENG151 | ||||
Course Name: | ** | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ömer Fatih BAŞHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri akademik bağlamda okuma ve yazma becerilerinde geliştirecek, öğrenci merkezli, bütünleştirilmiş becerilere dayalı bir derstir. Üst düzey düşünme becerilerini içeren görevler, öğrencilerin yalnızca anlamalarını değil, aynı zamanda bilgileri, fikirleri ve yargıları birleştirmelerini ve değerlendirmelerini de gerektirecektir. Sınıf içinde ve dışında temalar aracılığıyla sunulan metinlerin ve bakış açılarının çeşitliliği, eleştirel düşünme sürecini kolaylaştıracak ve böylece öğrencilerin aktif ve özerk öğrenenler olmalarını sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İngilizce akademik okuma ve yazma becerilerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik yazının ayırt edici özelliklerini saptayabilme 2) Akademik bağlamlarda uygun üslup, dil yapıları, kelime hazinesi ve söylem belirteçlerini kullanabilme 3) Paragraf yazarken süreçli yazma yaklaşımının aşamalarını takip edebilme 4) Ön okuma stratejilerini kullanabilmek (ör. göz gezdirme, tarama, ön izleme) 5) Referans noktalarını belirleyebilme 6) Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin edebilme 7) Bir okuma metninden çıkarımlarda bulunabilme 8) Bir metindeki anahtar fikirleri belirleyebilme 9) Metinlerdeki ve metinler arasındaki fikirler arasındaki ilişkiyi fark edebilme 10) Dilbilgisi biçimlerine ve yapılarına aşina olabilme 11) Biçim, anlam ve farklı dil yapılarının günlük ve akademik bağlamlarda kullanımı arasındaki ilişkiyi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Unit 1: Identity | |
3) | Unit 1: Identity / Writing Task | |
4) | Unit 2: Design | |
5) | Unit 2: Design / Writing Task | |
5) | Unit 2: Design / Writing Task | |
6) | Unit 3: Thought | |
7) | Unit 3: Thought / Writing Task | |
8) | Unit 4: Fire | |
9) | Unit 4: Fire | |
10) | Unit 4: Fire / Writing Task | |
11) | Unit 5: Movement | |
12) | Unit 5: Movement | |
13) | Unit 5: Movement / Writing Task | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education. - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Diğer Kaynaklar: | - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education. - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. | |
3) | Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir | |
4) | Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. | |
5) | Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. | |
6) | Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. | |
7) | Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. | |
8) | Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. | |
9) | Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. | |
10) | En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. | |
11) | Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. | |
12) | Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. | |
13) | Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. | |
14) | Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. | |
15) | Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. | |
16) | Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. | |
17) | Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. | |
18) | Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. | |
19) | Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. | |
20) | Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 70 |