Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENM102 | ||||
Course Name: | Algoritma ve Programlamaya Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÜÇLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET GÜÇLÜ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Java Programlama Diline uygulamalı bir giriş. Java dilinin yazım kuralları, değişken tanımı, temel operatörler, porgram akış kontrolü, metot tanımı ve kullanımı, diziler, nesne yönelimli programlamaya giriş. |
Dersin İçeriği: | Daha önce programlama tecrübesi olmayanlar için bilgisayar programının dizayn ve analizine giriş. Ders içerisinde temel veri tipleri ve operatörleri, ifadeler, kontrol ve döngü yapıları, sınıflar, metotlar, diziler ve nesne yönelimli programlamaya giriş gibi konular yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Java programlarının nasıl oluşturulduğunu, derlendiğini ve çalıştırıldığını anlamak, yazım hataları, çalışma anı hataları ve mantıksal hataları ayırt edebilmek 2) Seçim, kontrol ve döngü yapılarının kullanımı, 3) Metotların dizaynı ve kullanımı 4) Dizilerin içeriklerinin yapısını öğrenmek, bu içerikleri işleyebilmek, sıralayabilmek ve içerik içinde bir şey arayabilmek 5) Nesne yönelimli programlama kavramını kullanarak program geliştirebilme, UML diyagramlarını kullanarak sınıfların ve nesnelerin tanımlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Sistemlerine giriş | |
2) | Programlar ve Javaya giriş | |
3) | Temel programcılık 1 | |
4) | Temel programcılık 2 | |
5) | Mantık ve Seçme | |
6) | Matematiksel fonksiyonlar, karakterler ve katarlar | |
7) | Döngüler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Metotlar | |
10) | Tek boyutlu diziler | |
11) | Çok boyutlu diziler | |
12) | Nesneler ve sınıflar | |
13) | Nesne yönelimli programlama | |
14) | Kalıtım ve Çok şekilllilik | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to JAVA Programming Comprehensive Version 9th Edition, by Daniel J. Liang, Prentice Hall, 2007. Java How to Program, Eighth Edition, by P. Deitel & H. Deitel, Prentice Hall, 2009. Java Software Solutions, 4th Edition, by J. Lewis & W. Loftus, Addison Wesley, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to JAVA Programming Comprehensive Version 9th Edition, by Daniel J. Liang, Prentice Hall, 2007. Java How to Program, Eighth Edition, by P. Deitel & H. Deitel, Prentice Hall, 2009. Java Software Solutions, 4th Edition, by J. Lewis & W. Loftus, Addison Wesley, 2004. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 3 | 10 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 154 |