ETM105 Temel Tasarım IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM105
Course Name: Temel Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşenur Kara
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Altan Atik Öğr., Gör. Ayşenur Kara
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin çevrelerini tasarım disiplini bağlamında yeniden değerlendirme yeteneklerini geliştirmeyi hedefleyen bir stüdyodur. Öğrenci temel prensipleri ve kavramları öğrenerek tasarım disipliniyle tanışır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar, öğrencilerin tasarım ilişkilerini anlama ve oluşturma yeteneklerini pekiştirmeye odaklanır. Temel tasarım stüdyosunda, nihai ürün kadar tasarım süreci de önemlidir. Süreç, stüdyo içinde yapılan eleştirel tartışmalarla şekillenir ve bireysel ilgi ve algılar doğrultusunda ilerler. Bu tartışmalar, öğrencilerin fikirlerini tasarım ve sanat yoluyla ifade etme yeteneklerini geliştirmeye yardımcı olur.
Dersin İçeriği: Temel tasarıma giriş,Tasarım ilke ve kavramları,2D ve 3D tasarım algısı, Tasarım teori ve kavramları, temel tasarım çalışmaları, deneysel ve uygulanabilir tasarım çalışmaları, farklı disiplinlerle tasarım ilişkisi kurulması, proje sürecinin deneyimlenmesi, araştırma metodları ve sistemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Fiziksel çevreyi derinlemesine anlama, detaylı bir şekilde analiz etme ve soyutlama yeteneği kazanır. - Güncel teknolojileri etkili bir şekilde kullanarak tasarım düşüncesi geliştirme ve bu düşünceleri pratiğe dökme becerisi edinir. - İki ve üç boyutlu geometrik biçimler arasındaki karmaşık ilişkileri kavrama ve bu ilişkileri kendi tasarımlarında uygulama becerisi geliştirir. - İki ve üç boyutlu tasarımın temel kavramlarını anlar ve yaratıcı projelerde bu kavramları etkili bir şekilde kullanma yeteneği kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Oryantasyon ve Tanışma: Bir ürün olsan ne olurdun?
2) Nokta ve Çizgi: "Bir şeyler" çiz.
3) Simetrik- Statik, Asimetrik- Dinamik: "Birtakım" şeyler çiz.
4) Desen, Örüntü: Yönler ve Geometri
5) Şekil-Zemin: İlişkileri Çözmek -
6) Gestalt Prensipleri: Kompoziyon oluştur. -
7) Çokyüzlüler, Geometri ve Boyutlar: Deneysel ve Hesaplamalı Süreçler -
8) Ödevlerin Ara Teslimi -
10) Algı, Soyutlama ve 3 Boyut I: Çevreni algıla ve soyutla. -
11) Algı, Soyutlama ve 3 Boyut II: Bir hayvanı 3 boyutlu soyutla. -
12) Ambalaj Tasarımı: Derinlemesine ürün analizi, malzeme ve detay çözümleri -
13) Tasarım Sunumu I: Kendini ifade et. -
14) Tasarım Sunumu II - Teknik Çizim: Fikrini ifade et. -
15) Final Jürisi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Meredith, M.(ed): (2008), From Control to Design: Parametric / Algorithmic Architecture, Actar: Barcelona. Jackson, P. : (2011), Folding Techniques for Designers: From Sheet to Form, Laurence King Publishers. Gjerde, E.: (2008), Origami Tessellations: Awe Inspiring Geometric Designs, CRC Press. Vyzoviti, S.: (2008), Folding Architecture, BIS Publishers. Vyzoviti, S.: (2011), Supersurfaces, BIS Publishers. Lim, J.: (2009), Bio-structural Analogues in Architecture, BIS Publishers. Agkathidis, A.: (2009) Lidwell, William, Kritina Holden, ve Jill Butler. "Universal Principles of Design." Rockport Publishers, 2010. Maeda, John. "The Laws of Simplicity." MIT Press, 2006.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Juri 2 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 7 98
Ödevler 12 7 84
Ara Juri 1 4 4
Juri 2 7 14
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 207