Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR112 | ||||
Course Name: | Isı-Işık Hidroterapi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Okan Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, öğrencilere ısı ışık hidroterapi modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontraendikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir. |
Dersin İçeriği: | İnflamasyon Onarım Ağrı teorisi Isının Fiziksel Özellikleri İnfraruj Parafin Hidroterapi uygulamaları Kardiyovasküler Hastalıklarda Hidroterapi Nörolojik Hastalıklarda Hidroterapi Lenfödemde Hidroterapi Girdap banyoları Talossoterapi Peloidoterapi Fluidoterapi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik koşullarda uygun tedavi modalitesinin seçimi yapabilme 2) Yüzeyel sıcaklık modalitelerinin inflamasyon ve ağrı üzerine etkisini açıklayabilme 3) Yüzeyel sıcaklık modalitelerinin fiziksel etkilerini tanımlayabilme ve problem çözebilme 4) Uygulama prensipleri konusunda teorik ve pratik beceriler edinebilme 5) Yüzeyel sıcaklık modalitelerinin fizyolojik etkilerini tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnflamasyon | |
2) | Onarım | |
3) | Ağrı Tanımı | |
4) | Isının fiziksel özellikleri | |
5) | Işığın fiziksel özellikleri | |
6) | Yüzeyel Isı Uygulamaları | |
7) | Hidroterapi | |
8) | Kardiyovasküler hastalıklarda hidroterapi | |
9) | Nörolojik hastalıklarda hidroterapi | |
10) | Lenf ödemde hidroterapi | |
11) | Talassoterapi | |
12) | Parafin | |
13) | Peloidoterapi | |
14) | Fluidoterapi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Isı, Işık ve Hidroterapi. Editör: Prof. Dr. Hülya Harutoğlu; 2016. 2.Kayıhan H, Dolunay N. 'Isı-Işık Su' H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara 1992. 3. Scully RM, Barnes MR. 'Physical Therapy' Philadelphia, 1989. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Isı, Işık ve Hidroterapi. Editör: Prof. Dr. Hülya Harutoğlu; 2016. 2.Kayıhan H, Dolunay N. 'Isı-Işık Su' H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara 1992. 3. Scully RM, Barnes MR. 'Physical Therapy' Philadelphia, 1989. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 2 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 3 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 1 |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 114 |