Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kalpte eksitasyonun doğuşu ve yayılması; EKG, Kalp döngüsü, kalp sesleri ve nabız |
|
2) |
Kan basıncı; sinirsel ve humoral mekanizmalarla düzenlenmesi, kalp hızı değişkenliği venöz ve lenfatik dolaşım |
|
3) |
Kanın fiziksel özellikleri, eritrositler, lökositler ve fonksiyonları |
|
4) |
Solunum organları anatomisi., Akciğer hacim ve kapasiteleri |
|
5) |
Solunum mekaniği, inspirasyon ve ekspirasyon mekanizmaları, alveol ventilasyonu |
|
6) |
Ventilasyon/perfüzyon ilişkileri, kanda gazların taşınması |
|
7) |
Solunumun sinirsel ve kimyasal yollarla düzenlenmesi |
|
8) |
Karaciğerin fonksiyonları, bazal ve total metabolizma; metabolizmayı etkileyen faktörler |
|
9) |
Hormon fizyolojisi, hipotalamik-hipofiz adrenal sistem |
|
10) |
Endokrin Pankreas Fizyolojisi Adrenal Korteks ve Medulla Hormonları Fizyolojisi, protein ve peptid yapıda hormonlar, steroid hormonları |
|
11) |
Ağrının nörofizyolojik temelleri |
|
12) |
Konnektif doku fizyolojisi |
|
13) |
Sinoviyal sıvı fizyolojisi, yapısı, fonksiyonu, rejenerasyonu |
|
13) |
Sinoviyal sıvı fizyolojisi, yapısı, fonksiyonu, rejenerasyonu |
|
14) |
Band, tendon, kapsül ve disk fizyolojisi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
2 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
2 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
1 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
1 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
2 |
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
1 |
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
1 |
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
1 |
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
1 |