FTR314 Sistem Fizyolojisi ve Alana Özel KonularKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR314
Course Name: Sistem Fizyolojisi ve Alana Özel Konular
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Ömer Önder Önder
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının yapıldığı özel konularda bilgi sahibi olmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: İnsan dolaşım ve solunum fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, sinoviyal sıvı fizyolojisi, bant, tendon kapsül fizyolojisi, konnektif doku fizyolojisi gibi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel konularda temel bilginin verilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dolaşım, solunum, endokrin sistemlerinin bileşenlerininve alana özel konuların fizyolojik özelliklerini açıklar
2) Bu sistemlere dair fizyolojik düzenleme mekanizmalarını tartışır
3) Temel fizyoloji bilgisini akademik çalışmalarında kullanır
4) Sağlıklı yaşam ve oluşacak aksaklıkların onarımı için neler yapılması gerektiğini meslek alanına uygular

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalpte eksitasyonun doğuşu ve yayılması; EKG, Kalp döngüsü, kalp sesleri ve nabız
2) Kan basıncı; sinirsel ve humoral mekanizmalarla düzenlenmesi, kalp hızı değişkenliği venöz ve lenfatik dolaşım
3) Kanın fiziksel özellikleri, eritrositler, lökositler ve fonksiyonları
4) Solunum organları anatomisi., Akciğer hacim ve kapasiteleri
5) Solunum mekaniği, inspirasyon ve ekspirasyon mekanizmaları, alveol ventilasyonu
6) Ventilasyon/perfüzyon ilişkileri, kanda gazların taşınması
7) Solunumun sinirsel ve kimyasal yollarla düzenlenmesi
8) Karaciğerin fonksiyonları, bazal ve total metabolizma; metabolizmayı etkileyen faktörler
9) Hormon fizyolojisi, hipotalamik-hipofiz adrenal sistem
10) Endokrin Pankreas Fizyolojisi Adrenal Korteks ve Medulla Hormonları Fizyolojisi, protein ve peptid yapıda hormonlar, steroid hormonları
11) Ağrının nörofizyolojik temelleri
12) Konnektif doku fizyolojisi
13) Sinoviyal sıvı fizyolojisi, yapısı, fonksiyonu, rejenerasyonu
13) Sinoviyal sıvı fizyolojisi, yapısı, fonksiyonu, rejenerasyonu
14) Band, tendon, kapsül ve disk fizyolojisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları

Instructor's lecture notes
Diğer Kaynaklar: -Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji
-Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
-Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 2
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 2
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 1
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 2
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 1
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 1
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86