Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR406 | ||||
Course Name: | Fizyoterapi Klinik Problem Çözme II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Okan Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatolojik vakalarda; problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirlemek ve kanıta dayalı tıp bilgileri ile hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatizmal hastalıklarda vaka sunumları ve hastalar üzerinden tartışma yapılır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nörolojik hastalıklarda tedavi planlayabilme 2) Ortopedik hastalıklarda tedavi planlayabilme 3) Pediatrik hastalıklarda tedavi planlayabilme 4) Romatolojik hastalıklarda tedavi planlamayı açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ortopedik rehabilitasyonda değerlendirme | |
2) | Ortopedik rehabilitasyonda değerlendirme | |
3) | Ortopedik rehabilitasyonda tedavi planlama | |
4) | Ortopedik rehabilitasyonda tedavi planlama | |
5) | Nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme | |
6) | Nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme | |
7) | Nörolojik rehabilitasyonda tedavi planlama | |
8) | Nörolojik rehabilitasyonda tedavi planlama | |
9) | Romatizmal hastalıklarda değerlendirme | |
10) | Romatizmal hastalıklarda değerlendirme | |
11) | Romatizmal hastalıklarda tedavi planlama | |
12) | Pediatrik hastalıklarda değerlendirme | |
13) | Pediatrik hastalıklarda tedavi planlama | |
14) | Genel tekrar ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt : Rehabilitasyon. (Ed. Karaduman A. & Tunca Yılmaz Ö.). (2016). Hipokrat Kitabevi & Pelikan Kitabevi, Ankara 2.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt 3: Nörolojik Rehabilitasyon & Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. (Ed. Karaduman A. & Tunca Yılmaz Ö.). (2016). Hipokrat Kitabevi & Pelikan Kitabevi, Ankara 3.Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite ve Egzersiz. (Ed. F. Karantay Mutluay). (2021). İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | 1.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt : Rehabilitasyon. (Ed. Karaduman A. & Tunca Yılmaz Ö.). (2016). Hipokrat Kitabevi & Pelikan Kitabevi, Ankara 2.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt 3: Nörolojik Rehabilitasyon & Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. (Ed. Karaduman A. & Tunca Yılmaz Ö.). (2016). Hipokrat Kitabevi & Pelikan Kitabevi, Ankara 3.Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite ve Egzersiz. (Ed. F. Karantay Mutluay). (2021). İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 3 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 3 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 4 | 4 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 88 |