FTR411 Psikososyal RehabilitasyonKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR411
Course Name: Psikososyal Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Celale Tangül Özcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal durumunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumları kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını düzenleme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Psikososyal Rehabilitasyon Nedir?,Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu,Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon,Travma Sonrası Uyum Aşamaları,Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon,Spinal Kord Yaralanmalarında Psikososyal Rehabilitasyon,Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon,Şizofrenide Psikososyal Rehabilitasyon,Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon,Engelli Çocukların Ailelerinde Psikososyal Rehabilitasyon,Klinikte Psikososyal Yaklaşım; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikososyal Rehabilitasyon Nedir? -
2) Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu -
3) Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon -
4) Travma Sonrası Uyum Aşamaları -
5) Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon -
6) İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon -
7) Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon -
8) Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon -
9) Spinal Kord Yaralanmalarında Psikososyal Rehabilitasyon -
10) Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon -
11) Şizofrenide Psikososyal Rehabilitasyon -
12) Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon -
13) Engelli Çocukların Ailelerinde Psikososyal Rehabilitasyon -
14) Klinikte Psikososyal Yaklaşım -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth
Heinemann,OxfordBoston, 1998.
2. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation,
Blacwell Publishing Ltd, 2007.
3. Fong Chan; Elizabeth Da Silva Cardoso; Julie A. Chronister. Understanding Psychosocial Adjustment to Chronic Illness and Disability: A Handbook for Evidence-Based Practitioners in Rehabilitation, Springer Publishing Company, 2009.
Diğer Kaynaklar: 1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth
Heinemann,OxfordBoston, 1998.
2. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation,
Blacwell Publishing Ltd, 2007.
3. Fong Chan; Elizabeth Da Silva Cardoso; Julie A. Chronister. Understanding Psychosocial Adjustment to Chronic Illness and Disability: A Handbook for Evidence-Based Practitioners in Rehabilitation, Springer Publishing Company, 2009.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 1
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 1
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 1
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118