ISL322 Türkiye EkonomisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ISL322
Course Name: Türkiye Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA ŞENSOY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Fatma Şensoy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının analizini yapabilmek için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal çerçeveyi anlamaktır.
Dersin İçeriği: Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçleri uluslararası ekonomik ve politik kırılmalar ile ilişkilendirilecektir. Bu bağlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma, sıcak para dönemi gibi süreç ve kavramlar ayrıntıları ile işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sorunları bilimsel yöntemlerle inceleyip etkin çözüm önerileri getirebilme.
2) Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslararası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebilme.
3) Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışabilme.
4) İktisat politikası alanında öğrendikleriyle ülkenin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme.
5) Gerek kamu sektöründe gerekse özel sektörde gündemi takip edebilen ve kendini sürekli geliştiren bir birey olarak çalışabilme
6) İnsan haklarına saygılı, demokratik bir birey olarak yetişip, iktisadi problemlere yaklaşımında toplumun genel refahını düşünerek hareket edebilme.
7) Teorik bilgiyi pratiğe aktarabilme ve bunu başka insanlarla paylaşabilme.
8) Türkçeyi etkin bir bilim dili olarak kullanabilme.
9) Ekonomik gündemi takip etme alışkanlığı kazanıp, bu gündemi yorumlayabilme.
10) Disiplinler arası çalışma ve araştırma yapabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarihsel gelişme, Osmanlı Devleti’nden kalan üretim yapısı, kurumlar Kazgan, Gülten. Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 2009
2) Kuruluş yılları, ilkelerin belirlenmesi, yasal ve kurumsal düzenlemeler Kazgan, (2009); Kepenek, (2019)
3) Devletçilik ve sanayileşme, dönemin sermaye hareketleri, TCMB’nin kuruluşu Kazgan, (2009); Kepenek (2019); Parasız, (2011)
4) Toplumsal dönüşüm, ekonomi politikalarının biçimlenmesi Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Eğilmez, (2020); Alkin, (2019)
5) Planlı gelişmenin dayanakları Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Parasız, (2009); Eğilmez, (2020)
6) Ekonomi politikasında köklü dönüşüm, 1980 dönüşümü Kazgan, (2009); Kepenek (2019), Eğilmez (2020)
7) Para politikaları ve bankacılık, kamu kesimi ve maliye politikası Parasız, (2009); Parasız, (2011)
8) Ekonominin dış dünyası Eğilmez, (2020); Alkin, (2019)
9) Sektörlerin gelişimi, Tarım, sanayi ve hizmetler Kepenek, (2019); Eğilmez, (2020)
10) Toplumsal ekonomi Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Eğilmez (2020)
11) Nüfus, işgücü ve çalışma yaşamı Eğilmez, (2020)
12) Ulusal üretim Kepenek, (2019)
13) Gelir dağılımı Kazgan, (2009); Kepenek, (2019); Eğilmez, (2020)
14) Genel denge ve fiyatlar Eğilmez, (2020)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kepenek, Yakup. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2019;
Eğilmez, Mahfi. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2020;
Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019;
Kazgan, Gülten. Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 2009
Eğilmez, Mahfi. Makro Ekonomi Türkiye’den Örneklerle. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2015;
Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019;
Parasız İlker. Para Banka ve Finansal Piyasalar. Ezgi Kitabevi. Bursa, 2009;
Parasız, İlker. Merkez Bankacılığı ve Para Politikası. Ezgi Kitabevi.Bursa,2011.
Diğer Kaynaklar: Kepenek, Yakup. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2019;
Eğilmez, Mahfi. Türkiye Ekonomisi. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2020;
Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019;
Kazgan, Gülten. Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul, 2009
Eğilmez, Mahfi. Makro Ekonomi Türkiye’den Örneklerle. Remzi Kitabevi. İstanbul, 2015;
Alkin, Emre. İktisada Giriş İktisattan Çıkış. Destek Yayınları. İstanbul, 2019;
Parasız İlker. Para Banka ve Finansal Piyasalar. Ezgi Kitabevi. Bursa, 2009;
Parasız, İlker. Merkez Bankacılığı ve Para Politikası. Ezgi Kitabevi.Bursa,2011.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 110