Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK104 | ||||
Course Name: | Bilgisayar Destekli Teknik Resim II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR.ERDAL TUNÇER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders dönemi sonunda öğrencinin, • Torna imalat yöntemiyle hazırlanabilecek parça çizimlerini imalatçının analayabileceği şekilde çizebilmesi • Freze imalat yöntemiyle hazırlanabilecek parça çizimlerini imalatçının analayabileceği şekilde çizebilmesi • Lazer kesim ile hazırlanabilecek parça çizimlerini imalatçının analayabileceği şekilde çizebilmesi • Büküm gerektiren uygulamalarda büküm paylarını doğru şekilde hesaplayarak hatasız imalat yapılabilmesini öğrenmesi • Farklı imalatçılar için farklı dosya formatlarını tanıması ve kullanması • Proje formatında dosyalarını saklamayı öğrenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Yeni parça ve malzeme tanımlama • Montaj uygulamaları • Farklı dosya türlerinin tanıtılması • Torna ile imalat amaçlı parça çizimi ve imalat resimlerinin çıkartılması • Freze ile imalat amaçlı parça çizimi ve imalat resimlerinin çıkartılması • İmalat resimlerinde belirtilen tolerans değerlerinin hangi durumlarda nasıl kullanıldığının öğretilmesi • Saç Şekillendirme program ile çizim yapılması, lazer kesim ve büküm için imalat resimlerinin çıkartılması • Büküm paylarının yazılımla ve formülle hesaplanması • İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Torna imalat yöntemiyle hazırlanabilecek parça çizimlerini imalatçının analayabileceği şekilde çizebilmesi • Freze imalat yöntemiyle hazırlanabilecek parça çizimlerini imalatçının analayabileceği şekilde çizebilmesi • Lazer kesim ile hazırlanabilecek parça çizimlerini imalatçının analayabileceği şekilde çizebilmesi • Büküm gerektiren uygulamalarda büküm paylarını doğru şekilde hesaplayarak hatasız imalat yapılabilmesini öğrenmesi • Farklı imalatçılar için farklı dosya formatlarını tanıması ve kullanması • Proje formatında dosyalarını saklamayı öğrenmesi hedeflenmektedir. 2) Gaining the ability to write official emails. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Yeni parça ve malzeme tanımlama • Montaj uygulamaları • Farklı dosya türlerinin tanıtılması • Torna ile imalat amaçlı parça çizimi ve imalat resimlerinin çıkartılması • Freze ile imalat amaçlı parça çizimi ve imalat resimlerinin çıkartılması • İmalat resimlerinde belirtilen tolerans değerlerinin hangi durumlarda nasıl kullanıldığının öğretilmesi • Saç Şekillendirme program ile çizim yapılması, lazer kesim ve büküm için imalat resimlerinin çıkartılması • Büküm paylarının yazılımla ve formülle hesaplanması • İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin zorunlu ders kitabı bulunmamaktadır./• There is no compulsory textbook for the course. |
Diğer Kaynaklar: | Metal ve Makine Tabloları El Kitabı(Bolokur yayıncılık) Youtube katı modelleme programı kullanma videoları Metal and Machinery Tables Handbook Youtube solid modeling program usage videos |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 2 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 15 | 60 | ||||
Ödevler | 4 | 15 | 60 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 194 |