Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ: Proje stüdyosunun işleyişi ve proje konusu hakkında bilgilendirme
Araştırma konularının açıklanması ve öğrenenlere dağıtımı
|
Yok |
2) |
Araştırma konularının sunumu ve tartışılması (Yönlenme/gün ışığı /güneş enerjisi/ pasif iklimlendir/doğal havalandırma konuları) |
Yok |
3) |
Araştırma konularının sunumu ve tartışılması (Geri dönüşüm/doğal yalıtım/ suyun geri dönüşümü/ ev tarımı/doğal afetlere dayanım konuları) |
Yok |
4) |
Kullanım senaryosu oluşturma ve Ön Program geliştirme çalışmaları |
Yok |
5) |
Ön program geliştirme ve üçüncü boyutta programı yerleştirme /plan ve kesitte eskizlerle çalışma |
Yok |
6) |
Ön projelerin geliştirilmesi, eskizler ve model çalışmalarına başlama |
Yok |
7) |
Ön projelerin geliştirilmesi, eskizler ve model çalışmaları |
Yok |
8) |
Vize Haftası |
Yok |
9) |
Projenin geliştirilmesi, çözüm seçenekleri üretme, tartışmalar |
Yok |
10) |
Projenin geliştirilmesi, eskizler, çözüm önerilerinden biri üzerinde çalışma |
Yok |
10) |
Projenin geliştirilmesi, eskizler, çözüm önerilerinden biri üzerinde çalışma |
Yok |
11) |
Projenin geliştirilmesi, çözüm önerisinin araştırma konuları açısından değerlendirilmesi |
Yok |
12) |
Projenin geliştirilmesi, eskizler, ölçekli model ve çizimler |
Yok |
13) |
Projenin geliştirilmesi, eskizler, ölçekli model ve çizimler |
Yok |
14) |
Projenin geliştirilmesi, eskizler, ölçekli model ve çizimler |
Yok |
15) |
Eksik çalışmaların tamamlanması |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi |
2 |
2) |
Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi |
1 |
3) |
Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak |
|
4) |
Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak |
|
5) |
Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek |
1 |
6) |
Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi |
1 |
7) |
Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak |
|
8) |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama |
|
9) |
Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak |
|