Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY203 | ||||
Course Name: | Vestibüler Sistem Anatomi ve Fizyolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Denge bozukluğu ve/veya vertigo gibi tablolarla seyreden rahatsızlıkları bulunan hastalar hakkında temel bilgileri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. vestibüler sistem anatomisi 2. Vestibüler sistem anatomisi 2 3. Vestibüler sistem anatomisi 3 4. vestibüler sistem fizyolojisi 5. Vestibüler sistem fizyolojisi 2 6. Vestibüler sistem fizyolojisi 3 7. Periferik ve santral vestibuler sistemin temel anatomi ve fizyolojisi 8. Orta kulak ölçümleri 9. Refleks VOR 10. Refleks VSR 11. İnsanda dengeyi sağlayan sistemlerin yapısı 12. Vertigo ve denge sorunlu hastaların sınıflandırılma ve kategorizasyonu 13. Vertigo ve denge sorunlu hastaların etyolojisine bakış 14. İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 2 |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vestibüler sistemde işleyiş ve mekanizmaları değerlendirebilme 2) Vestibüler sistem anatomisi, fizyolojisini anlatabilme 3) Periferik vestibüler sistem çalışma prensiplerini tanımlayabilme 4) Vestibüler sistemin temel terminolojisi tanımlayabilme 5) Periferal vestibüler hastalıkların mekanizmaları hakkında temel bilgileri araştırabilme 6) Meniere, BPPV, vestibüler migren ve nörinit gibi sık karşılaşılan hastalıkların klinik bulgularını ayrıntılı olarak tanımlayabilme 7) Santral vestibüler hastalıklar ve mekanizmaları tartışabilme 8) Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlayabilme 9) Sistemik, metabolik vb. nitelikteki vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlayabilme 10) Pozisyonel testleri tanımlayabilir ve sonuçlarını yorumlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vestibüler sistem anatomisi | Yok |
2) | Vestibüler sistem anatomisi 2 | Yok |
3) | Vestibüler sistem anatomisi 3 | Yok |
4) | Vestibüler sistem fizyolojisi | Yok |
5) | Vestibüler sistem fizyolojisi 2 | Yok |
6) | Vestibüler sistem fizyolojisi 3 | Yok |
7) | Periferik ve santral vestibuler sistemin temel anatomi ve fizyolojisi | Yok |
8) | Hastalık öyküsü ve klinik muayene | Yok |
9) | Refleks VOR | Yok |
10) | Refleks VSR | Yok |
11) | İnsanda dengeyi sağlayan sistemlerin yapısı | Yok |
12) | Vertigo ve denge sorunlu hastaların sınıflandırılma ve kategorizasyonu | Yok |
13) | Vertigo ve denge sorunlu hastaların etyolojisine bakış | Yok |
14) | Periferik ve santral vestibuler sistem patolojileri | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Jacobson GP, Newman CW, Kartush J (eds). Handbook of Balance Function Testing. St.. Lous: Mosby/Yearbook, 1993 |
Diğer Kaynaklar: | Herdman, SJ. Vestibular Rehabilitation Vertigo, 2. Baskı Editör: Fazıl Necdet Ardıç |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 2 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 2 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 12 | % 0 |
Uygulama | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Uygulama | 2 | 2 | 4 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 12 | 168 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 178 |