ODY203 Vestibüler Sistem Anatomi ve FizyolojisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY203
Course Name: Vestibüler Sistem Anatomi ve Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Denge bozukluğu ve/veya vertigo gibi tablolarla seyreden rahatsızlıkları bulunan hastalar hakkında temel bilgileri öğrenmektir.
Dersin İçeriği: 1. vestibüler sistem anatomisi
2. Vestibüler sistem anatomisi 2
3. Vestibüler sistem anatomisi 3
4. vestibüler sistem fizyolojisi
5. Vestibüler sistem fizyolojisi 2
6. Vestibüler sistem fizyolojisi 3
7. Periferik ve santral vestibuler sistemin temel anatomi ve
fizyolojisi
8. Orta kulak ölçümleri
9. Refleks VOR
10. Refleks VSR
11. İnsanda dengeyi sağlayan sistemlerin yapısı
12. Vertigo ve denge sorunlu hastaların sınıflandırılma ve
kategorizasyonu
13. Vertigo ve denge sorunlu hastaların etyolojisine bakış
14. İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu 2

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vestibüler sistemde işleyiş ve mekanizmaları değerlendirebilme
2) Vestibüler sistem anatomisi, fizyolojisini anlatabilme
3) Periferik vestibüler sistem çalışma prensiplerini tanımlayabilme
4) Vestibüler sistemin temel terminolojisi tanımlayabilme
5) Periferal vestibüler hastalıkların mekanizmaları hakkında temel bilgileri araştırabilme
6) Meniere, BPPV, vestibüler migren ve nörinit gibi sık karşılaşılan hastalıkların klinik bulgularını ayrıntılı olarak tanımlayabilme
7) Santral vestibüler hastalıklar ve mekanizmaları tartışabilme
8) Santral vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlayabilme
9) Sistemik, metabolik vb. nitelikteki vestibüler patolojilerin temel özelliklerini tanımlayabilme
10) Pozisyonel testleri tanımlayabilir ve sonuçlarını yorumlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vestibüler sistem anatomisi Yok
2) Vestibüler sistem anatomisi 2 Yok
3) Vestibüler sistem anatomisi 3 Yok
4) Vestibüler sistem fizyolojisi Yok
5) Vestibüler sistem fizyolojisi 2 Yok
6) Vestibüler sistem fizyolojisi 3 Yok
7) Periferik ve santral vestibuler sistemin temel anatomi ve fizyolojisi Yok
8) Hastalık öyküsü ve klinik muayene Yok
9) Refleks VOR Yok
10) Refleks VSR Yok
11) İnsanda dengeyi sağlayan sistemlerin yapısı Yok
12) Vertigo ve denge sorunlu hastaların sınıflandırılma ve kategorizasyonu Yok
13) Vertigo ve denge sorunlu hastaların etyolojisine bakış Yok
14) Periferik ve santral vestibuler sistem patolojileri Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jacobson GP, Newman CW, Kartush J (eds). Handbook of Balance Function Testing. St.. Lous: Mosby/Yearbook, 1993
Diğer Kaynaklar: Herdman, SJ. Vestibular Rehabilitation
Vertigo, 2. Baskı Editör: Fazıl Necdet Ardıç

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 2
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 2
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 2
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 2
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 2
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 3
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 3
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 2 % 0
Devam 12 % 0
Uygulama 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Uygulama 2 2 4
Sunum / Seminer 14 12 168
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 178