Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY206 | ||||
Course Name: | KBB Hastalıkları II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ IRMAK UÇAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Orta Kulak hastalıkları 2. Kemikçik zincir kopuklukları 3. İletim tipi işitme kaybı 4. Kulak anatomisi 5. Orofarenks tümörleri 6. Larenks tümörleri 7. Genel Tekrar 8. Larenks tümörleri 9. Oral kavite hastalıkları 10. Tükürük bezi hastalıkları 11. Burun ve paranazal sinüsler 12. İşitme kayıpları 13. Genel Tekrar 14. Genel Tekrar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kulak burun boğazda alerjinin önemini açıklar ve bu hasta grubuna yaklaşımı tartışabilme 2) Baş boyun travmalı hastaya yaklaşım prensiplerini listeleyebilme 3) Ses kısıklığı olan bir hastanın ayırıcı tanısını konusunda tartışabilme 4) Larinks, nazofarenks ve kafa tabanı tümörlerine tanı ve tedavi amaçlı yaklaşım prensiplerini açıklayabilme 5) KBB muayene yöntemlerini uygulayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orta kulak hastalıkları | Yok |
2) | Kemikçik zincir kopuklukları | Yok |
3) | İletim tipi işitme kaybı | Yok |
4) | Kulak anatomisi | Yok |
5) | Orofarenks tümörler | Yok |
6) | Larenks tümörleri | Yok |
7) | Genel Tekrar | Yok |
8) | Larenks tümörleri | Yok |
9) | Oral kavite hastalıklar | Yok |
10) | Tükürük bezi hastalıkları | Yok |
11) | Burun ve paranazal sinüsler | Yok |
12) | İşitme kayıpları | Yok |
13) | Genel Tekrar | Yok |
14) | Genel Tekrar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | -Pediatrik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları (2003). Akyol, M.U. Güneş Kitabevi -Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi (2007). Çelik, O. Asya Tıp Kitapevi. -Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | -Pediatrik Kulak Burun Boğaz Hastalıkları (2003). Akyol, M.U. Güneş Kitabevi -Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi (2007). Çelik, O. Asya Tıp Kitapevi. -Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 2 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 2 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 1 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 1 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 1 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 1 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 1 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 1 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 7 | 98 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 128 |