Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY306 | ||||
Course Name: | Vakalarla Odyolojik ve Vestibüler Değerlendirme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, işitme ve denge sistemi hastalıklarının klinik özelliklerini odyolojik bataryada bir bütün olarak analiz etme ve farklı patolojilere sahip kişilerle karşılaşıldığında sonuçları yorumlama konusunda kapsamlı bilgiler sunmaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Dersin tanıtımı: Amaç, içerik ve işleyiş hakkında bilgilendirme 2. Odyolojik ve vestibüler patoloji değerlendirmesinde güncel yaklaşımlar 3. Dış ve orta kulak yapılarını içeren patolojilerde örnek olgu sunumu - I 4. Dış ve orta kulak yapılarını içeren patolojilerde örnek olgu sunumu - II 5. İç kulak ve santral sistemi etkileyen patolojilerde örnek olgu sunumu - I 6. İç kulak ve santral sistemi etkileyen patolojilerde örnek olgu sunumu - II 7. Periferik vestibüler patolojilerin değerlendirilmesi ve olgu sunumu 8. Santral vestibüler patolojilerin değerlendirilmesi ve olgu sunumu 9. Bilateral vestibüler bozukluklar ve olgu sunumu 10. Unilateral vestibüler bozukluklar ve olgu sunumu 11. İşitsel rehabilitasyonda güncel yaklaşımlar - olgu sunumu 12. Vestibüler rehabilitasyonda güncel yaklaşımlar - olgu sunumu 13. Disiplinler arası yönlendirme ve konsültasyon 14. Genel tekrar ve tartışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kulak patolojilerinin temel özelliklerini tanımlayabilme 2) Periferik/santral vestibüler hastalıkları ve oluşum mekanizmalarını tanımlayabilme 3) Kliniklerde multidisipliner çalışma koşullarını ve yönlendirmelerini kavrayabilme 4) Farklı hastalıkların etiyolojisini tanımlayıp uygun test bataryasını seçebilme 5) Hastalığa özgü klinik yönetim basamaklarını uygulayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı: Amaç, içerik ve işleyiş hakkında bilgilendirme | Kaynak kitapların incelenmesi |
2) | Odyolojik ve vestibüler patoloji değerlendirmesinde güncel yaklaşımlar | Kaynak kitapların incelenmesi |
3) | Dış ve orta kulak yapılarını içeren patolojilerde örnek olgu sunumu - I | Kaynak kitapların incelenmesi |
4) | Dış ve orta kulak yapılarını içeren patolojilerde örnek olgu sunumu - II | Kaynak kitapların incelenmesi |
5) | İç kulak ve santral sistemi etkileyen patolojilerde örnek olgu sunumu - I | Kaynak kitapların incelenmesi |
6) | İç kulak ve santral sistemi etkileyen patolojilerde örnek olgu sunumu - II | Kaynak kitapların incelenmesi |
7) | Periferik vestibüler patolojilerin değerlendirilmesi ve olgu sunumu | Kaynak kitapların incelenmesi |
8) | Santral vestibüler patolojilerin değerlendirilmesi ve olgu sunumu | Kaynak kitapların incelenmesi |
9) | Bilateral vestibüler bozukluklar ve olgu sunumu | Kaynak kitapların incelenmesi |
10) | Unilateral vestibüler bozukluklar ve olgu sunumu | Kaynak kitapların incelenmesi |
11) | İşitsel rehabilitasyonda güncel yaklaşımlar - olgu sunumu | Kaynak kitapların incelenmesi |
12) | Vestibüler rehabilitasyonda güncel yaklaşımlar - olgu sunumu | Kaynak kitapların incelenmesi |
13) | Disiplinler arası yönlendirme ve konsültasyon | Kaynak kitapların incelenmesi |
14) | Genel tekrar ve tartışma | Kaynak kitapların incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | -Steiger, J., & Miller, E. L. (2017). Diagnostic Audiology Pocket Guide: Evaluation of Hearing, Tinnitus, and Middle Ear Function. Plural Publishing. -DeRuiter, M., & Ramachandran, V. (2021). Basic audiometry learning manual. Plural Publishing. -Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing. |
Diğer Kaynaklar: | -Steiger, J., & Miller, E. L. (2017). Diagnostic Audiology Pocket Guide: Evaluation of Hearing, Tinnitus, and Middle Ear Function. Plural Publishing. -DeRuiter, M., & Ramachandran, V. (2021). Basic audiometry learning manual. Plural Publishing. -Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 3 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 32 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 10 | % 0 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 9 | 8 | 72 | ||||
Ödevler | 10 | 8 | 80 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Rapor Teslimi | 6 | 2 | 12 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 194 |