Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY403 | ||||
Course Name: | Bitirme Projesi I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYFUN DEMİREL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri tez çalışmasının planlaması, literatür araştırması yapılması, sonuçlar, tartışma, özet ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde yazılması ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | 1 Proje tanımı ve gereksinimi 2 Proje Hazırlama Aşamaları 3 Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar 4 Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar 5 Proje Türleri 6 Araştırma Türleri 7 Araştırma Türleri 8 Örnek Proje Uygulaması 9 Projenin Uygulaması 10 Projenin Uygulaması 11 Projenin Uygulaması 12 Projenin Uygulaması 13 Projenin Değerlendirilmesi 14 Projenin Değerlendirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma etik ilkelerinin önemini kavrayabilme. 2) Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklayabilme. 3) Bir hipotez doğrultusunda araştırma planlayabilme. 4) Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme, verilerin sonuçlarını yorumlayabilme. 5) Araştırmayı anlaşılır bir şekilde raporlayabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje tanımı ve gereksinimi | Yok |
2) | Proje Hazırlama Aşamaları | Yok |
3) | Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar | Yok |
4) | Proje Hazırlığında Kullanılan Metotlar | Yok |
5) | Proje Türleri | Yok |
6) | Araştırma Türleri | Yok |
7) | Araştırma Türleri | Yok |
8) | Örnek Proje Uygulaması | Yok |
9) | Projenin Uygulaması | Yok |
10) | Projenin Uygulaması | Yok |
11) | Projenin Uygulaması | Yok |
12) | Projenin Uygulaması | Yok |
13) | Projenin Değerlendirilmesi | Yok |
14) | Projenin Değerlendirilmesi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ayşan, E. Bilimsel makale ve tez yazımı. Nobel Tıp. İstanbul. 2017. ISBN: 9786053352747. |
Diğer Kaynaklar: | -Timuralp, B. Sağlık bilimlerinde yazar-hakem-editör : notlar ve örnekler. Nobel Tıp. İstanbul. 2017. ISBN: 9786053352983 -KÜLAH, B., & KÜLAH, B. BİLİMSEL MAKALE YAZIMININ ESASLARI. Bozok Tıp Dergisi, 5(1), 53-58. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 1 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 1 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 1 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 1 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 2 | % 0 |
Devam | 13 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 38 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Proje | 13 | 13 |
Ödevler | 14 | 28 |
Küçük Sınavlar | 9 | 9 |
Rapor Teslimi | 12 | 12 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 165 |