PSI102 Felsefeye GirişKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI102
Course Name: Felsefeye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BETÜL GÜLCAN ÇAKMAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi UMUT ELDEM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Felsefi bir bakış açısı kazandırmak amacıyla, felsefe, teoloji, sanat ve bilim alanlarının içerikleriyle/yöntemleriyle, felsefe disiplinlerindeki temel kavramlarla ve problemlerle ilgili bilgi veren ve öğrencide eleştirel düşünme/felsefi sorgulama becerisini geliştirmeye yönelik bir derstir.
Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmek.
• Felsefi düşünme biçimini öğretmek.
• Temel felsefi tartışmaları/kavramları öğretmek.
Dersin İçeriği: 1. Giriş
2. Bilgi ve Bilme Türleri
3. Sokrates, Platon, Aristoteles
4. Sokrates, Platon, Aristoteles
5. Descartes
6. Etik
7. Varlık Felsefesi
8. Vize
9. Bilgi Felsefesi
10. Eğitim Felsefesi
11. Din Felsefesi
12. Siyaset Felsefesi
13. Siyaset Felsefesi
14. Estetik
15. Çağdaş Felsefe

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler alternatif görüşleri dinleyerek, diyalog oluşturarak iletişim kurmayı öğrenir.
2) Öğrenciler eleştirel düşünme ve araştırmayı öğrenir.
3) Öğrenciler bilgi edinme sürecine etkin olarak katılmayı öğrenir.
4) Öğrenciler temel felsefi terminolojiyi öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
1) Giriş
2) Bilgi ve Bilme Türleri
3) 1. Sokrates, Platon, Aristoteles
4) 1. Sokrates, Platon, Aristoteles
4) 1. Sokrates, Platon, Aristoteles
4) 1. Sokrates, Platon, Aristoteles
5) 1. Descartes
6) Etik
7) Varlık Felsefesi
8) Vize
9) Bilgi Felsefesi
10) Eğitim Felsefesi
11) Din Felsefesi
12) Siyaset Felsefesi
13) Siyaset Felsefesi
14) Estetik
15) Çağdaş Felsefe

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Warburton, N. (2008). Felsefeye Giriş. İstanbul: Paradigma.
2. Guattari,F. ve Deleuze,G. (1993). Felsefe Nedir? (Çev. T.Ilgaz). İstanbul: YKY.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 89